100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
W medytacji Diamentowego Umyslu mantra rozwija sie lewoskretnie, a podczas jej powtarzania, obraca sie prawoskretnie.
Czy jest tak w kazdej* tradycji, czy tylko w tradycji Kadgyu?
* "kazda", tj. taka, w ktorej medytacja Diamentowego Umyslu jest czescia sciezki.
Czy jest tak w kazdej* tradycji, czy tylko w tradycji Kadgyu?
* "kazda", tj. taka, w ktorej medytacja Diamentowego Umyslu jest czescia sciezki.
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Sprecyzuje swoje pytanie z poprzedniego postu...
Czy jest tak tylko w tradycji Karma Kagyu, czy w kazdej innej tradycji, w ktorej praktykuje sie Diamentowy Umysl, np. w tradycji Ningma czy tradycji Drukpa Kagyu?
Czy jest tak tylko w tradycji Karma Kagyu, czy w kazdej innej tradycji, w ktorej praktykuje sie Diamentowy Umysl, np. w tradycji Ningma czy tradycji Drukpa Kagyu?
- Karma Jesze
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 15:10
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtzang
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Jest różnie nawet w tradycji Karma Kagyu, Kalu Rinpocze podaje dwa sposoby: ten który podałeś wyżej i taki gdzie mantra rozwija się wzdłuż krawędzi dysku.
Praktykę wykonujemy jednak tak jak nam wyjaśnił to nasz nauczyciel.
Pozdrawiam.
Praktykę wykonujemy jednak tak jak nam wyjaśnił to nasz nauczyciel.
Pozdrawiam.
Praktykuj prawość poprzez trzy bramy!
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witaj atomuse
To w którą stronę obracają się mantry, czy są one zapisane w lewą stronę czy w prawą, czy sylaby mantry zapisane są do środka czy na zewnątrz zależy nie tyle od szkoły co przede wszystkim od tego na jakim poziomie wykonujesz określoną praktykę czyli z jaką tantrą dana praktyka jest związana. Podany przez ciebie opis wizualizacji długiej mantry(dharani) wadżrasattwy można znaleźć we wszystkich tradycjach buddyzmu tybetańskiego. Nie jest to jakaś szczególna metoda związana z Kagyu. Polecam jeśli masz taką możliwość zapoznać się z tekstem praktyki wadżrasattwy ułożonym przez Dziamgona Kontrula Lodro Taje „Medytacja i recytacja mantry wspaniałego wadżrasattwy obejmująca cztery klasy tantr”.
W praktyce tej przechodzisz w jednej sesji wszystkie cztery poziomy praktyki wadżrasattwy zaczynając od krija tantry, następnie przechodzisz do wizualizacji z poziomu czarja tantry aż do praktyki jab jum wadżrasattwy z anuttara tantry…
Z drugiej strony jakie znaczenie ma to jak daną praktykę robią inni. Powinniśmy polegać na ustnych naukach otrzymanych od swojego lamy.
Miłej recytacji om benza soto samaja…
Pozdrawiam,
To w którą stronę obracają się mantry, czy są one zapisane w lewą stronę czy w prawą, czy sylaby mantry zapisane są do środka czy na zewnątrz zależy nie tyle od szkoły co przede wszystkim od tego na jakim poziomie wykonujesz określoną praktykę czyli z jaką tantrą dana praktyka jest związana. Podany przez ciebie opis wizualizacji długiej mantry(dharani) wadżrasattwy można znaleźć we wszystkich tradycjach buddyzmu tybetańskiego. Nie jest to jakaś szczególna metoda związana z Kagyu. Polecam jeśli masz taką możliwość zapoznać się z tekstem praktyki wadżrasattwy ułożonym przez Dziamgona Kontrula Lodro Taje „Medytacja i recytacja mantry wspaniałego wadżrasattwy obejmująca cztery klasy tantr”.
W praktyce tej przechodzisz w jednej sesji wszystkie cztery poziomy praktyki wadżrasattwy zaczynając od krija tantry, następnie przechodzisz do wizualizacji z poziomu czarja tantry aż do praktyki jab jum wadżrasattwy z anuttara tantry…
Z drugiej strony jakie znaczenie ma to jak daną praktykę robią inni. Powinniśmy polegać na ustnych naukach otrzymanych od swojego lamy.
Miłej recytacji om benza soto samaja…
Pozdrawiam,
odczuwaj dobro
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Chyba, że praktykujesz zgodnie z podejście ningmapy, to miłego: om wadżrasattwa samaja...paolo pisze:Miłej recytacji om benza soto samaja…
Pozdrawiam
kunzang
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witaj Paolo. A gdzie moge otrzymac ten tekst i ktory lama daje ustne pouczenia do tej praktyki?paolo pisze:Polecam jeśli masz taką możliwość zapoznać się z tekstem praktyki wadżrasattwy ułożonym przez Dziamgona Kontrula Lodro Taje „Medytacja i recytacja mantry wspaniałego wadżrasattwy obejmująca cztery klasy tantr”.
Chyba nie za bardzo rozumiem, co chcesz przez to powiedziec...paolo pisze:Z drugiej strony jakie znaczenie ma to jak daną praktykę robią inni.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Atomuse, Karma Jeszie odpowedzial ci bardzo konkretnie. Nawet w obrębie tradycji Kagju mogą być pewne różnice w wizualizacjach dotyczącej nawet tej bardzo konkretnej praktyki, pytaj więc o szczegóły swojego nauczyciela. Czasem te dwie rożne wizualizacje mogą być równie dobre, np w ofiarowaniu mandali możemy sobie wyobrażać zarówno mandalę według trdycji Abhidarmy, jak i według Kalaczkary
Paolo zapewne pisze o sytuacji, w ktorej Dordże Sempa czy tez Wadzrasattwa/Diamentowy Umysł ( nie lubię tego tłumaczenia, bo redukuje pojęcie wadżry cy też dordźe tylko do jednego niezbyt precyzyjnego znaczenia) jest praktykowany jako jidam, a nie jako jedna z praktyk Nyndro.
Paolo zapewne pisze o sytuacji, w ktorej Dordże Sempa czy tez Wadzrasattwa/Diamentowy Umysł ( nie lubię tego tłumaczenia, bo redukuje pojęcie wadżry cy też dordźe tylko do jednego niezbyt precyzyjnego znaczenia) jest praktykowany jako jidam, a nie jako jedna z praktyk Nyndro.
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witam,
Atomuse trudno mi powiedzieć kto w Polsce może udzielić ci przekazu do wspomnianej przeze mnie praktyki wadżrasattwy. Za wyjątkiem nyndro do praktyki wadżrasattwy jako jidama potrzebna jest abhiszeka, przekaz czytany tzw. lung i wyjaśnienia do praktyki. Przynajmniej tak jest w Karma Kagyu.
Jeśli masz abhiszekę wadżrasattwy wówczas mogę przesłać ci tekst praktyki. Nie mniej jeśli chciałbyś rozpocząć praktykę w oparciu o ten tekst jak wiesz będziesz potrzebował do niego lung i wyjaśnienia. Może ktoś z przyjaciół z tego forum będzie mógł ci pomóc i podpowie kto może udzielić ci przekazu do wspomnianej praktyki.
Zgadzam się z tobą, że tłumaczenie w tekstach, w mantrach itd. terminu wadżra jako diament, diamentowy itp. jest bardzo ogólne i nie precyzyjne, powiedziałbym czasem nawet dziwne.
Poniżej przedstawiam pochodzący z Indii tekst, który jest podsumowaniem pożytków płynących z recytacji długiej mantry (dharani) wadżrasattwy jakie można znaleźć w starych i nowych tantrach. Kiedy kompletowałem mantry wadżrasattwy w nyndro tekst ten był dla mnie wielką inspiracją do praktyki. Może innym też się do czegoś przyda.
Tekst zaczerpnąłem z komentarza napisanego przez Dziamgona Kontrula Lodro Taje do krótkiego tekstu nyndro ułożonego przez IX Karmapę.
"Chociaż praktyki dharani, mantr, mudr, stupy i mandali
ucieleśniają pięć rodzajów pierwotnej mądrości, nie zgromadzą
one zasługi jaka płynie z powtórzenia choćby jednej stusylabowej mantry.
Wszyscy, którzy recytują sto sylab zbiorą zasługę
równą tej, jaka zdobi wszystkich Buddów niezliczonych jak drobiny kurzu.
Tego, kto recytuje stusylabową mantrę, nie dotkną choroby,
ból ani wczesna śmierć.
Na tego, który śpiewa sto sylab nie spadnie nędza ani niedola.
Wrogowie jego zostaną pokonani i wszystkie pragnienia się spełnią.
Ten, kto recytuje sto sylab będzie miał syna, jeśli tego chce, lub wielki majątek,
jeśli sobie tego życzy. A jeśli brak mu ziemi, dostanie ją.
Kto pragnie żyć długo. Powinien mówić stusylabową mantrę, i gdy pomyśli, że jego życie dobiega kresu, trzysta lat więcej otrzyma w prezencie!
Człowiek ów, szczęśliwy w tym świecie, odrodzi się w Sukhawati.
Tym, którzy recytują sto sylab nie zagrożą khandro, dziangpo
ni rolangi jako i demony siejące zapomnienie.
Złoczyńcy recytujący sto sylab także ujrzą Buddę.
Głupiec stanie się mądry, pechowiec przemieni w szczęśliwca,
niepokoje i zgryzoty ucichną i istota czyniąca największe zło
zostanie oczyszczona.
W tym oraz innych żywotach będzie czakrawartinem, aż w końcu
stanie się wolna i osiągnie stan Buddy."
Pozdrawiam,
Atomuse trudno mi powiedzieć kto w Polsce może udzielić ci przekazu do wspomnianej przeze mnie praktyki wadżrasattwy. Za wyjątkiem nyndro do praktyki wadżrasattwy jako jidama potrzebna jest abhiszeka, przekaz czytany tzw. lung i wyjaśnienia do praktyki. Przynajmniej tak jest w Karma Kagyu.
Jeśli masz abhiszekę wadżrasattwy wówczas mogę przesłać ci tekst praktyki. Nie mniej jeśli chciałbyś rozpocząć praktykę w oparciu o ten tekst jak wiesz będziesz potrzebował do niego lung i wyjaśnienia. Może ktoś z przyjaciół z tego forum będzie mógł ci pomóc i podpowie kto może udzielić ci przekazu do wspomnianej praktyki.
Masz rację podane przeze mnie informacje dotyczą przede wszystkim praktyki jidama. Nie mniej w Karma Kagyu istnieje wiele możliwości praktyki wadżrasatwy w nyndro. Mam tu na myśli przede wszystkim różne sposoby wizualizacji mantr w praktyce wadżrasattwy w nyndro. Na przykład w swoim komentarzu do nyndro IX Karmapa wyraźnie o tym wspomina.miluszka pisze: Paolo zapewne pisze o sytuacji, w ktorej Dordże Sempa czy tez Wadzrasattwa/Diamentowy Umysł ( nie lubię tego tłumaczenia, bo redukuje pojęcie wadżry cy też dordźe tylko do jednego niezbyt precyzyjnego znaczenia) jest praktykowany jako jidam, a nie jako jedna z praktyk Nyndro.
Zgadzam się z tobą, że tłumaczenie w tekstach, w mantrach itd. terminu wadżra jako diament, diamentowy itp. jest bardzo ogólne i nie precyzyjne, powiedziałbym czasem nawet dziwne.
Poniżej przedstawiam pochodzący z Indii tekst, który jest podsumowaniem pożytków płynących z recytacji długiej mantry (dharani) wadżrasattwy jakie można znaleźć w starych i nowych tantrach. Kiedy kompletowałem mantry wadżrasattwy w nyndro tekst ten był dla mnie wielką inspiracją do praktyki. Może innym też się do czegoś przyda.
Tekst zaczerpnąłem z komentarza napisanego przez Dziamgona Kontrula Lodro Taje do krótkiego tekstu nyndro ułożonego przez IX Karmapę.
"Chociaż praktyki dharani, mantr, mudr, stupy i mandali
ucieleśniają pięć rodzajów pierwotnej mądrości, nie zgromadzą
one zasługi jaka płynie z powtórzenia choćby jednej stusylabowej mantry.
Wszyscy, którzy recytują sto sylab zbiorą zasługę
równą tej, jaka zdobi wszystkich Buddów niezliczonych jak drobiny kurzu.
Tego, kto recytuje stusylabową mantrę, nie dotkną choroby,
ból ani wczesna śmierć.
Na tego, który śpiewa sto sylab nie spadnie nędza ani niedola.
Wrogowie jego zostaną pokonani i wszystkie pragnienia się spełnią.
Ten, kto recytuje sto sylab będzie miał syna, jeśli tego chce, lub wielki majątek,
jeśli sobie tego życzy. A jeśli brak mu ziemi, dostanie ją.
Kto pragnie żyć długo. Powinien mówić stusylabową mantrę, i gdy pomyśli, że jego życie dobiega kresu, trzysta lat więcej otrzyma w prezencie!
Człowiek ów, szczęśliwy w tym świecie, odrodzi się w Sukhawati.
Tym, którzy recytują sto sylab nie zagrożą khandro, dziangpo
ni rolangi jako i demony siejące zapomnienie.
Złoczyńcy recytujący sto sylab także ujrzą Buddę.
Głupiec stanie się mądry, pechowiec przemieni w szczęśliwca,
niepokoje i zgryzoty ucichną i istota czyniąca największe zło
zostanie oczyszczona.
W tym oraz innych żywotach będzie czakrawartinem, aż w końcu
stanie się wolna i osiągnie stan Buddy."
Pozdrawiam,
odczuwaj dobro
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Osobiście uważam, ze takie techniczne sprawy w która stronę kręci się spirala są mało ważne. Ważniejsze jest nastawienie umysłu z jaką robisz praktykę oczyszczająca Diamentowy umysł w nyndro to przede wszystkim praktyka oczyszczająca w czasie, której dobrze mięć odpowiednie nastawienie umysłu i od tego zależy efekt praktyki. Zacytuje tu wypowiedz Tenzina Wangiala Rinpocze, który omawia cztery potężne siły pomagające oczyścić umysł praktykującego: \atomuse pisze:W medytacji Diamentowego Umyslu mantra rozwija sie lewoskretnie, a podczas jej powtarzania, obraca sie prawoskretnie.
Czy jest tak w kazdej* tradycji, czy tylko w tradycji Kadgyu?
* "kazda", tj. taka, w ktorej medytacja Diamentowego Umyslu jest czescia sciezki.
Tu całość artykułu:Negatywne działania można podzielić na subtelne, oraz jawne, te których jesteś świadom i te których nie jesteś świadom. W wyznaniu próbujesz zawrzeć wszystkie negatywne działania jakie uczyniłeś, te które popełniłeś pod wpływem niewiedzy, ignorancji i złudzeń. Wykazujesz uczciwość nie ukrywając ich, nie robiąc z nich tajemnicy. Wszystko to prezentujesz pod drzewem schronienia. Następnie prosisz, z bardzo silną intencją o wybaczenie i oczyszczenie negatywności. Tak jak więzień przebywający w celi. Ludzie, którzy popełnili przestępstwo i przebywają w więzieniu mają takie właśnie silne poczucie, że nie powinni byli dokonać złego czynu, nie powinno się wydarzyć to, co się wydarzyło. Z takim poczuciem powinno się praktykować wyznanie. U ludzi skazanych za morderstwa na dożywotnie więzienie, których spotkałem odczułem takie właśnie uczucia. Czują, że nie powinni byli tego robić. Czują to bardzo silnie, ale oczywiście nie pomyśleli o tym, kiedy zabijali. Ignorancja i negatywne emocje były silniejsze od ich świadomości. Silne uczucie, mówiące, że nie powinno się czynić negatywności, pomaga aby w przyszłości powstrzymać się przed ich dokonywaniem, mieć więcej świadomości i siły.
Wyznanie negatywności [/quote]
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Tylko, że to odnosi się do tradycji yungdrung bon. W ramach tradycji, które praktykują stusylabową mantrę wadżrasattwy, wyjaśnienia z tym związane mogą być inne, na co innego może być położony nacisk - i te wyjaśnienia należałoby wziąć pod uwagę, a nie wyjaśnienia nauczyciela innej tradycji, odnoszące się do czego innego, a i dodatkowo tradycji w której mantry stusylabowej wadżrasattwy się nie praktykuje.Milarepa pisze:Zacytuje tu wypowiedz Tenzina Wangiala Rinpocze, który omawia cztery potężne siły pomagające oczyścić umysł praktykującego: (...)
Pozdrawiam
kunzang
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Te cztery elementy nastawienia umysłu są obecne we wszystkich tradycjach duchowych Tybety nie tylko w bonie ale najlepiej je opisał moim zdaniem Tenzin Wangial. Ale za cytuje bardziej współczesną wersje: Jak możemy uwolnić swój umysł uwięziony od nie mającego początku czasu w kręgu przyczyny i skutku, i tak daleki od radości oświecenia? Ponownie poprzez cztery etapy:kunzang pisze:Tylko, że to odnosi się do tradycji yungdrung bon. W ramach tradycji, które praktykują stusylabową mantrę wadżrasattwy, wyjaśnienia z tym związane mogą być inne, na co innego może być położony nacisk - i te wyjaśnienia należałoby wziąć pod uwagę, a nie wyjaśnienia nauczyciela innej tradycji, odnoszące się do czego innego, a i dodatkowo tradycji w której mantry stusylabowej wadżrasattwy się nie praktykuje.
Pozdrawiam
kunzang
1. Odkrywamy, że w naszym życiu coś się nie zgadza (że nie jesteśmy oświeceni, mamy negatywne myśli itd.).
2. Oczyszczamy swój umysł, używając, jeśli to możliwe, metod Diamentowej Drogi (np. praktyki Dordże Sempa), które dają błyskawiczne wyniki.
3. Obiecujemy nie czynić więcej nic szkodliwego i powtarzamy to ślubowanie tak długo, aż nam się to uda.
4. Świadomie wykonujemy pozytywne działania, czynimy rzeczy pożyteczne, będące przeciwstawieństwem cierpienia, którego byliśmy przyczyną.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Kto jest jej autorem?Milarepa pisze:Ale za cytuje bardziej współczesną wersje: (...)
Pozdrawiam
kunzang
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Przepraszam za niedopatrzenie tu link do całego artykułu z Diamentowej drogi:Djamentowy umyslkunzang pisze:Kto jest jej autorem?
Pozdrawiam
kunzang
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Ciekawe podejście do praktyki mieli niektórzy w Tybecie...paolo pisze:Tego, kto recytuje stusylabową mantrę, nie dotkną choroby,
ból ani wczesna śmierć.
Na tego, który śpiewa sto sylab nie spadnie nędza ani niedola.
Wrogowie jego zostaną pokonani i wszystkie pragnienia się spełnią.
Ten, kto recytuje sto sylab będzie miał syna, jeśli tego chce, lub wielki majątek,
jeśli sobie tego życzy. A jeśli brak mu ziemi, dostanie ją.
Kto pragnie żyć długo. Powinien mówić stusylabową mantrę, i gdy pomyśli, że jego życie dobiega kresu, trzysta lat więcej otrzyma w prezencie!
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witam
Pozdrawiam
kunzang
DziękujęMilarepa pisze:(...) link do całego artykułu (...)
Bo to jest bardzo praktyczny naród Do tego twierdzą, że to działa. Na szczęście, Zachodni racjonalizm ratuje nas przed sprawdzeniem tego, czy faktycznie tak jest 8)jw pisze: (...) Ciekawe podejście do praktyki mieli niektórzy w Tybecie...
Pozdrawiam
kunzang
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
A może, ten tego... chcieli dużo mieć, a nie chciało im się pracować? W Polsce taka praktyka nazywa się "Lotto". Podobno można sporo wygrać jeśli skreśli się prawidłowo sześć liczb, ale nikt jeszcze nikogo takiego, co by wygrał szóstkę nie widziałkunzang pisze:Bo to jest bardzo praktyczny naródjw pisze: (...) Ciekawe podejście do praktyki mieli niektórzy w Tybecie...
Może tylko pod ich szerokością geograficzną?Do tego twierdzą, że to działa.
Na szczęście zostało to już sprawdzone. Kumplowi córka się urodziła zamiast syna, z majątku nici, podobnie, jak z darowizną w postaci ziemskiej posiadłości. Może te 300 lat extra życia jeszcze wypali na łożu śmierci. Tylko po co to niedołężnemu staruszkowi?kunzang pisze:Na szczęście, Zachodni racjonalizm ratuje nas przed sprawdzeniem tego, czy faktycznie tak jest 8)
Tworzone podczas praktyki Diamentowego Umysłu nadzieje na doczesne dostatki coś mi się płonne wydają Ale może taka motywacja lepsza niż żadna? Tego nie wiem. Jeśli Dordże Sempa zawiedzie, zawsze można spróbować u Pana Boga - może ten kapnie mamoną z niebiesiech?
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witam
Pozdrawiam
kunzang
ps
by było jasnym, za adwokata błędnej intencji tu nie robię
Jak dla mnie, nie ma takiej potrzeby - jeżeli zrealizujesz stan diamentowego umysłu, stan dordże sempa, to wszystko stanie się ''takie jak jest'' - i kto wie, co w związku z tym w Twym życiu się pojawi, gdy zaczniesz działać właściwie 8)jw pisze:Tego nie wiem. Jeśli Dordże Sempa zawiedzie, zawsze można spróbować u Pana Boga - może ten kapnie mamoną z niebiesiech?
Pozdrawiam
kunzang
ps
by było jasnym, za adwokata błędnej intencji tu nie robię
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Od znajomych którzy byli na praktyce Tumo prowadzonej przez Tenzina Wangyala Rinpocze Wildze. Dowiedziałem się, ze podobno Tenzin Rinpocze nie zna nikogo na zachodzie kto by dobrze zrobił nyndro?kunzang pisze:Bo to jest bardzo praktyczny naród Do tego twierdzą, że to działa. Na szczęście, Zachodni racjonalizm ratuje nas przed sprawdzeniem tego, czy faktycznie tak jest 8)jw pisze: (...) Ciekawe podejście do praktyki mieli niektórzy w Tybecie...
Pozdrawiam
kunzang
Dlatego prowadzi praktykę Tumo nie wymagając nyndro jak to było tradycyjnie w Tybecie. W niosek taki, ze praktyki działają ale nie są proste do wykonania?
To jest prawda, ze w niektórych pudżach jest obietnica, ze praktykujący wykonujący sadhane będzie np. bogaty. Ale osobiście uważam, ze jest to dla ludzi którzy mają na początek samsaryczna motywacje, która później może się zmienić w bardziej dharmiczna motywacje.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Tutaj można byłoby sprawdzić ILU ludzi z Zachodu, którzy zrobili nyndro zna Tenzin Rinpocze, a nastepnie porównać z ilością WSZYSTKICH ludzi z Zachodu, którzy te praktyki wykonali. Chyba, że Rinpocze miał na myśli wyłącznie swoich uczniów, wtedy nie ma potrzeby powyższego sprawdzać i porównywaćMilarepa pisze:Od znajomych którzy byli na praktyce Tumo prowadzonej przez Tenzina Wangyala Rinpocze Wildze. Dowiedziałem się, ze podobno Tenzin Rinpocze nie zna nikogo na zachodzie kto by dobrze zrobił nyndro?
Całkowicie się z Tobą zgadzam.Milarepa pisze: To jest prawda, ze w niektórych pudżach jest obietnica, ze praktykujący wykonujący sadhane będzie np. bogaty. Ale osobiście uważam, ze jest to dla ludzi którzy mają na początek samsaryczna motywacje, która później może się zmienić w bardziej dharmiczna motywacje.
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- sosnowiczanin
- Posty: 412
- Rejestracja: sob mar 03, 2007 15:48
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Bon
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
nie, nie tylko.
dostatnie życie to dobre warunki do praktyki. ciężko je robić gdy się pracuje
przez caly dzień, soboty i niedziele (tested)
jedne z lepszych warunków wg mnie maja studenci bez rodzin na utrzymaniu.
(ekhm ekhm )
dostatnie życie to dobre warunki do praktyki. ciężko je robić gdy się pracuje
przez caly dzień, soboty i niedziele (tested)
jedne z lepszych warunków wg mnie maja studenci bez rodzin na utrzymaniu.
(ekhm ekhm )
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Gorzej, jeśli ZAMIAST się uczyć będą klepać mantry w nadziei, że dzięki temu zdadzą egzaminysosnowiczanin pisze: jedne z lepszych warunków wg mnie maja studenci bez rodzin na utrzymaniu.
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witam
Rzecz nie w tym, czy się zrobiło nyndro, ale czy się zrealizowało stan nyndro. Czy się osiągnęło wszystkie przypisane każdej z praktyk znaki powodzenia związane z nimi i czy się nyndro zintegrowało z codziennym życiem /życie prostym nie jest stąd trzyletnie odosobnienia nyndro by prościej było /. Nyndro zmienia - i to bardzo - istotę ludzką. Ta zmiana - a powinna być na plus - jest powodzeniem w tej praktyce i może się przekładać na każdą naszą aktywność... biznesową też
Pozdrawiam
kunzang
Tenzin Wangyal Rinpocze /o ile wiem/ odnosi się zawsze do tych, których zna, plus pewnie poprawka na to, co opowiadają mu inni kompetentni nauczyciele buddyjscy :roll:jw pisze:Chyba, że Rinpocze miał na myśli wyłącznie swoich uczniów, wtedy nie ma potrzeby powyższego sprawdzać i porównywać n
Rzecz nie w tym, czy się zrobiło nyndro, ale czy się zrealizowało stan nyndro. Czy się osiągnęło wszystkie przypisane każdej z praktyk znaki powodzenia związane z nimi i czy się nyndro zintegrowało z codziennym życiem /życie prostym nie jest stąd trzyletnie odosobnienia nyndro by prościej było /. Nyndro zmienia - i to bardzo - istotę ludzką. Ta zmiana - a powinna być na plus - jest powodzeniem w tej praktyce i może się przekładać na każdą naszą aktywność... biznesową też
Pozdrawiam
kunzang
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Jeśli jest to, mantra Mandźuśriego, to jest szansa, że zrozumieją, iż powinni się uczyć i zaczną to robićjw pisze:Gorzej, jeśli ZAMIAST się uczyć będą klepać mantry w nadziei, że dzięki temu zdadzą egzaminy n
Pozdrawiam
kunzang
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
O tak! Szans na zrozumienie swojej sytuacji nie powinno się nikomu odbieraćkunzang pisze:Jeśli jest to, mantra Mandźuśriego, to jest szansa, że zrozumieją, iż powinni się uczyć i zaczną to robićjw pisze:Gorzej, jeśli ZAMIAST się uczyć będą klepać mantry w nadziei, że dzięki temu zdadzą egzaminy n
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Dziekuje Wam za odpowiedzi.
Wyglada na to, ze odnosnie mojej praktyki nie obejdzie sie bez rozmowy z nauczycielem...
Co do praktyki jidama, to podejrzewam, ze zanim nie zakoncze nyndro (utknelam gdzies miedzy 40 tys. poklonow a 20 tys. mantr Dorje Sempa), to i tak nie mam co zabierac sie za praktyke jidama.
Abiszeka Dorje Sempa... od XVII Karmapy Trinleja Taje Dorje otrzymalam inicjacje Dorje Sempa, ale nie mam pojecia, czy ten przekaz upowaznia mnie do praktyki, o ktorej wspomniales. Czy moze z powodu zjednoczonej formy potrzebny jest jeszcze inny przekaz, jak w przypadku Czenreziga?
Wyglada na to, ze odnosnie mojej praktyki nie obejdzie sie bez rozmowy z nauczycielem...
Co do praktyki jidama, to podejrzewam, ze zanim nie zakoncze nyndro (utknelam gdzies miedzy 40 tys. poklonow a 20 tys. mantr Dorje Sempa), to i tak nie mam co zabierac sie za praktyke jidama.
Abiszeka Dorje Sempa... od XVII Karmapy Trinleja Taje Dorje otrzymalam inicjacje Dorje Sempa, ale nie mam pojecia, czy ten przekaz upowaznia mnie do praktyki, o ktorej wspomniales. Czy moze z powodu zjednoczonej formy potrzebny jest jeszcze inny przekaz, jak w przypadku Czenreziga?
Dzieki za komentarz. W tekscie praktyki do 2. nyndro (w formie jak sie to praktykuje w osrodkach Lamy Ole, innych tekstow nie znam) jest w zalaczniku oryginalna wersja medytacji Dorje Sempa. Czy to ja masz na mysli z "krotkim tekstem nyndro ułożonym przez IX Karmapę"?paolo pisze: Tekst zaczerpnąłem z komentarza napisanego przez Dziamgona Kontrula Lodro Taje do krótkiego tekstu nyndro ułożonego przez IX Karmapę.
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
W Polsce w linii Karma Kagyu są dwa teksty do nyndro. Tekst tradycyjny paskowy w języku tybetańskim ułożony przez IX Karmape i tekst Lamy Ole oparte na tradycyjnych w formie książeczek.atomuse pisze:Dziekuje Wam za odpowiedzi."?
Z komentarzami do Nydro w języku polskim zetknąłem się tylko praktycznie Lamy Ole, Kalu Rinpocze i IX karmapy.
Szkoda tylko, ze Lama Rinczen nie pokusił się o napisanie komentarza do Nyndro z aktualnymi wskazówkami od Rinpoczów i Karmapy. Ale podejrzewam, ze wynika to z jego przekonania, ze nyndro jest dla mnichów a ludzie cywilni mogą praktykować inne praktyki bez nyndro.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Komentarz po polsku do nyndro jest - bardzo dobry, autorstwa Dziamgona Kongtrula,oczywiście w tłumaczeniu.Pisałam o tym już wcześniej. Ma tytuł "Pochodnia pewności" i można go kupić w Grabniku. Nie sądzę, by Rinczen uważał, iż nyndro to sprawa mnichów, bo wówczas nikomu w Polsce by go nie mógł polecić.
A do praktyki jidama oprócz inicjacji, potrzebny jest także lung ( przekaz ustny)i wyjaśnienia. To jest dopiero całkowity przekaz.
A do praktyki jidama oprócz inicjacji, potrzebny jest także lung ( przekaz ustny)i wyjaśnienia. To jest dopiero całkowity przekaz.
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Podejrzewam, ze ten tekst w zalaczniku ksiazeczki Lamy Ole jest z tego tradycyjnego tekstu paskowego. Tak?Milarepa pisze:W Polsce w linii Karma Kagyu są dwa teksty do nyndro. Tekst tradycyjny paskowy w języku tybetańskim ułożony przez IX Karmape i tekst Lamy Ole oparte na tradycyjnych w formie książeczek.
Rozumiem. Pewnie dlatego mowi sie, ze wyjasnienia, dajmy na to do praktyki VIII Karmapy, sa tylko dla tych, ktorzy skonczyli nyndro. (Czy praktyka na VIII Karmape jest praktyka jidama?)miluszka pisze:A do praktyki jidama oprócz inicjacji, potrzebny jest także lung ( przekaz ustny)i wyjaśnienia. To jest dopiero całkowity przekaz.
Interesuje mnie jeszcze, czy inicjacje dawane przez Karmape sa calkowitymi przekazami czy nie? Bo jakos trudno mi uwierzyc, zeby Karmapa trudzil sie z tak daleka i udzielal niekompletnego przekazu . Niestety mialam tego wieczoru silne bole glowy i z calego eventu zachowaly mi sie w pamieci jedynie dwa zdania Karmapy i kilka obrazow...
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Tego rodzaju publiczne inicjacje nie są inicjacjami do praktyk na daną formę jidama (które to wiążą się z szeregiem zobowiązań tantrycznych), ale rodzajem błogosławieństwa. PEŁNEGO błogosławieństwa, pod warunkiem, że mamy do czynienia z PEŁNYM OTWARCIEM uczniaatomuse pisze:Interesuje mnie jeszcze, czy inicjacje dawane przez Karmape sa calkowitymi przekazami czy nie? Bo jakos trudno mi uwierzyc, zeby Karmapa trudzil sie z tak daleka i udzielal niekompletnego przekazu . Niestety mialam tego wieczoru silne bole glowy i z calego eventu zachowaly mi sie w pamieci jedynie dwa zdania Karmapy i kilka obrazow...
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
jw pisze:Tego rodzaju publiczne inicjacje nie są inicjacjami do praktyk na daną formę jidama (które to wiążą się z szeregiem zobowiązań tantrycznych), ale rodzajem błogosławieństwa. PEŁNEGO błogosławieństwa, pod warunkiem, że mamy do czynienia z PEŁNYM OTWARCIEM ucznia
W tych dwoch zdaniach chodzilo wlasnie o blogoslawienstwo i pelne otwarcie
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Ale jeśli masz inicjację udzielonę przez Karmapę do np Dordże Sempa, to od innego lamy możesz dostać wyjaśnienia i przekaz ustny i to tez jest kompletny przekaz.
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witaj Atomuse,
IX Karmapa napisał trzy różnej długości teksty do nyndro. Ten o którym wspominałem jest najkrótszą wersją i najczęściej praktykowaną na Zachodzie. W dłuższych wersjach częścią praktyki nyndro jest np. praktyka Cie.
Żeby móc praktykować medytację VIII karmapy nie musisz kończyć nyndro. Z praktyką tą nie jest związana żadna abhiszeka, wystarczy schronienie, otrzymać lung do tekstu i wyjaśnienia. W Karma Kagyu praktyka VIII Karmapy jest jedną z najważniejszych medytacji, jako ciekawostkę podam że każdy mnich ma obowiązek znać ją na pamięć. Dalej, możliwe jest w ramach tej praktyki robić specjalne ćwiczenia oddechowe m.in. oddech oczyszczający, łagodny oddech wazy itd. żeby móc je praktykować należy ukończyć nyndro. Można medytację VIII Karmapy traktować jako medytację jidama. W praktyce tej medytujemy na takie jidamy jak Dordże Phamo, Khorlo Demczok są to główne jidamy Linii Kagyu. dodatkowo na końcu praktyki znajduje się króciutki tekst, w którym zwracamy się do mandali Gialła Giamtso. W ten sposób otrzymujemy błogosławieństwo wszystkich głównych jidamów i stażników Kagyu. Medytacja VIII Karmapy jest szczególnie efektywnym narzędziem służącym do oczyszczenia splamień i złamanych samaja. Ponadto często wykonywana jest w intencji tych, którzy zmarli(niektóre modlitwy w niej zawarte zawsze towarzyszą praktykom za zmarłych, należą one do tekstów zwanych "Wyzwolenie przez słyszenie".) Wrócę na chwilę do praktyki jidama. Nie koniecznie musisz kończyć nyndro żeby wykonywać praktykę jidama. Jeśli czujesz silny związek z wybranym jidamem możesz zwrócić się z pytaniem do lamy czy możesz już teraz „poświęcić się” danej praktyce. Znam osobiście osoby którym ich lama powiedział, że mogą od razu wejść w praktykę jidama bez potrzeby ukończenia nyndro.
Pozdrawiam,
IX Karmapa napisał trzy różnej długości teksty do nyndro. Ten o którym wspominałem jest najkrótszą wersją i najczęściej praktykowaną na Zachodzie. W dłuższych wersjach częścią praktyki nyndro jest np. praktyka Cie.
Żeby móc praktykować medytację VIII karmapy nie musisz kończyć nyndro. Z praktyką tą nie jest związana żadna abhiszeka, wystarczy schronienie, otrzymać lung do tekstu i wyjaśnienia. W Karma Kagyu praktyka VIII Karmapy jest jedną z najważniejszych medytacji, jako ciekawostkę podam że każdy mnich ma obowiązek znać ją na pamięć. Dalej, możliwe jest w ramach tej praktyki robić specjalne ćwiczenia oddechowe m.in. oddech oczyszczający, łagodny oddech wazy itd. żeby móc je praktykować należy ukończyć nyndro. Można medytację VIII Karmapy traktować jako medytację jidama. W praktyce tej medytujemy na takie jidamy jak Dordże Phamo, Khorlo Demczok są to główne jidamy Linii Kagyu. dodatkowo na końcu praktyki znajduje się króciutki tekst, w którym zwracamy się do mandali Gialła Giamtso. W ten sposób otrzymujemy błogosławieństwo wszystkich głównych jidamów i stażników Kagyu. Medytacja VIII Karmapy jest szczególnie efektywnym narzędziem służącym do oczyszczenia splamień i złamanych samaja. Ponadto często wykonywana jest w intencji tych, którzy zmarli(niektóre modlitwy w niej zawarte zawsze towarzyszą praktykom za zmarłych, należą one do tekstów zwanych "Wyzwolenie przez słyszenie".) Wrócę na chwilę do praktyki jidama. Nie koniecznie musisz kończyć nyndro żeby wykonywać praktykę jidama. Jeśli czujesz silny związek z wybranym jidamem możesz zwrócić się z pytaniem do lamy czy możesz już teraz „poświęcić się” danej praktyce. Znam osobiście osoby którym ich lama powiedział, że mogą od razu wejść w praktykę jidama bez potrzeby ukończenia nyndro.
Pozdrawiam,
odczuwaj dobro
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Nigdy nie słyszałem żeby Rinczen powiedział, że nyndro jest dla mnichów. Sam kiedyś utknąłem w praktyce dordże sempa i gdyby nie Rinczena wsparcie i pomoc, być może nigdy nyndro bym nie skończył a przecież jestem osobą świecką. Owszem Rinczen wspominał, że dobrze jest zrobić nyndro, szczególnie jeśli ktoś chce się zaangażować w różne sekretne praktyki wadżrajany. W przeciwnym razie można robić wiele praktyk do których niema potrzeby ukończenia nyndro. Oczywiście żaden lama nie powie, że nie należy robić nyndro ponieważ są one naprawdę efektywnym narzędziem do pracy z umysłem. Z drugiej strony jeśli ktoś nie chce/ nie może praktykować nyndro wówczas może poświęcić się innym praktykom i dalej się rozwijać.
Czasem zapominamy , że Nyndro jest środkiem( jednym z wielu środków stosowanych na drodze wadżrajany) a nie celem naszej praktyki i podchodzimy do niego nieco dogmatycznie w stylu „muszę zrobić nyndro” itp.
Pozdrawiam,
Czasem zapominamy , że Nyndro jest środkiem( jednym z wielu środków stosowanych na drodze wadżrajany) a nie celem naszej praktyki i podchodzimy do niego nieco dogmatycznie w stylu „muszę zrobić nyndro” itp.
Pozdrawiam,
odczuwaj dobro
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Czy kazdy lama moze udzielic mi takiego przekazu i wyjasnien, czy lepiej isc do lamy, ktory np sam ma danego jidama jako glownego jidama w swojej praktyce?miluszka pisze:Ale jeśli masz inicjację udzielonę przez Karmapę do np Dordże Sempa, to od innego lamy możesz dostać wyjaśnienia i przekaz ustny i to tez jest kompletny przekaz.
O, nie wiedzialam, ze i w Wadzrajanie jest praktyka Cziepaolo pisze:W dłuższych wersjach częścią praktyki nyndro jest np. praktyka Cie.
Dziwne, Lama Ole uwaza inaczej. I moge nawet zrozumiec, dlaczego tak uwaza.paolo pisze:Żeby móc praktykować medytację VIII karmapy nie musisz kończyć nyndro.
Ale jezeli ktos potrafi bez nyndro utrzymac w umysle wszystko, co sie w tej medytacji buduje, to gratulacje
Ale czy niewykonywanie nyndro nie jest jednym ze zlaman samaji? Czy sa moze jeszcze inne sposoby na rozwijanie Bodhiczitty w sensie Mahajany?paolo pisze:Medytacja VIII Karmapy jest szczególnie efektywnym narzędziem służącym do oczyszczenia splamień i złamanych samaja.
A co, jesli czuje sie silny zwiazek do kilku jidamow i ciezko sie zdecydowac na wybor?paolo pisze:Nie koniecznie musisz kończyć nyndro żeby wykonywać praktykę jidama. Jeśli czujesz silny związek z wybranym jidamem możesz zwrócić się z pytaniem do lamy czy możesz już teraz „poświęcić się” danej praktyce.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witam
Wszystkie yidamy - tylko w różnym stylu - prowadzą do tego samego.
Pozdrawiam
kunzang
To znaczy, że mamy do czynienia z demonem braku podjęcia decyzjiatomuse pisze:A co, jesli czuje sie silny zwiazek do kilku jidamow i ciezko sie zdecydowac na wybor?
Wszystkie yidamy - tylko w różnym stylu - prowadzą do tego samego.
Pozdrawiam
kunzang
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Przekazu i wyjaśnień do konkretnej praktyki może udzielić każdy lama, który takie wyjaśnienia i przekaz otrzymał wcześniej od innego lamy. Najlepiej zapytać, czy to możliwe, bo na pewno nie wszyscy lamowie wszystkie przekazy mają. Jeśli ktoś skończyl 3 letnie odosobnienie, to wszystkie podstawowe praktyki w Kagju otrzymal w formie kompletnych przekazów i na pewno je zna w stopniu wystarczajacym do przekazywania dalej.
A na rozwijanie bodhiczitty ( czyli oświeconego umysłu) jest masa innych metod, np medytacja tonglen, wykonywanie praktyki Czenrezi, praktyka mahamudry ( która rozwija zrówno mądrość jak i współczucie) itd itp. Każda z praktyk tylko temu sluży.
Praktyka Cie jest kwintesencją wadżrajany,O, nie wiedzialam, ze i w Wadzrajanie jest praktyka Czie
Jeśli przy otrzymaniu jakiejś inicjacji otrzymałaś zobowiazanie do wykonania praktyki nyndro, to wówczas faktycznie jego nie wykonanie jest zlamaniem ślubowań samaja. Ale sądzę,że wiązanie uczniow z zachodu tak mocnymi ślubowaniami jest bardzo rzadkie i na pewno anonsowane przed inicjacją.Ale czy niewykonywanie nyndro nie jest jednym ze zlaman samaji? Czy sa moze jeszcze inne sposoby na rozwijanie Bodhiczitty w sensie Mahajany?
A na rozwijanie bodhiczitty ( czyli oświeconego umysłu) jest masa innych metod, np medytacja tonglen, wykonywanie praktyki Czenrezi, praktyka mahamudry ( która rozwija zrówno mądrość jak i współczucie) itd itp. Każda z praktyk tylko temu sluży.
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Tak tekst w załączniku jest z tradycyjnego nydro. Chociaż nie wiem z kąt jest nowe drzewo schronienia w praktyce pokłonów jakie widziałem w ośrodku lamy Ole? Przeważnie tradycyjne drzewo schronienia wygląda inaczej z pełną linią mahamudry. Podejrzewam ze Lama Ole zmniejszył ilość postaci na drzewie schronienia z rożnych powodów, które mi są nie wiadome?atomuse pisze: Podejrzewam, ze ten tekst w zalaczniku ksiazeczki Lamy Ole jest z tego tradycyjnego tekstu paskowego. Tak?.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Z różnych źródeł (głównie lamów kagju i njingma) wiadomo mi, że kwintesencją wadżrajany jest guru-jogamiluszka pisze: Praktyka Cie jest kwintesencją wadżrajany,
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
O usunięcie jakichże to postaci podejrzewasz Olego?Milarepa pisze: Podejrzewam ze Lama Ole zmniejszył ilość postaci na drzewie schronienia z rożnych powodów, które mi są nie wiadome?
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- iwanxxx
- Admin
- Posty: 5373
- Rejestracja: pn lis 17, 2003 13:41
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Buddhadharma
- Lokalizacja: Toruń
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Usunął na pewno te, które zdradzały istnienie układujw pisze:O usunięcie jakichże to postaci podejrzewasz Olego?
Pzdr
Piotr
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Dla jasności: pytam, bo nic wiem, żeby Ole czyjkolwiek wizerunek usuwał z Drzewa Schronienia.iwanxxx pisze:Usunął na pewno te, które zdradzały istnienie układujw pisze:O usunięcie jakichże to postaci podejrzewasz Olego?
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Sa stany, kiedy ten demon jest sprzymierzencem i ochrania przed popadnieciem w paranojekunzang pisze:To znaczy, że mamy do czynienia z demonem braku podjęcia decyzji
Wszystkie yidamy - tylko w różnym stylu - prowadzą do tego samego.
No raczej nie jest anonsowane. To jest po prostu zawarte w przekazie linii. I wydaje mi sie, ze to, czy takie slubowania zlamie sie czy nie, ma w duzym stopniu do czynienia z karma praktykujacego. Ja np nie mam szczegolnego przekazu do nyndro, ale ze sobie eksperymentuje (zazwyczaj nieswiadomie), to raz zachcialo mi sie zrobic cwiczenia pana Li Hongzhi (Falun Dafa). Tam jest takie jedno cwiczenie, budda z tysiacami rak. Traf chcial, ze robiac te cwiczenie, stalam frontalnie do Drzewa Schronienia i to, co te cwiczenie wywolalo w moim umysle, tego nie da sie opisac slowami. Chcialam to natychmiast "naprawic" medytujac na Budde Medycyny, bo nic innego nie przyszlo mi wtedy na mysl, ale ta medytacja wprowadzala mnie w jeszcze glebszy stan paranoji. Istne pieklo. A jak sie troche uspokoilam i poszlam do osrodka, zeby o tym opowiedziec, to slysze, ze w osrodku pojawily sie karaluchy... Ile minut trwa przecietny horror? Dam wiecejmiluszka pisze:Ale sądzę,że wiązanie uczniow z zachodu tak mocnymi ślubowaniami jest bardzo rzadkie i na pewno anonsowane przed inicjacją.
Na czym polega praktyka mahamudry? Bo dla mnie jest ona jakos nierozlacznie zwiazana wlasnie z nyndromiluszka pisze:A na rozwijanie bodhiczitty (...) praktyka mahamudry
Tez nie wiem, ale mozna lame Ole spytac, skad te drzewo jestMilarepa pisze:Chociaż nie wiem z kąt jest nowe drzewo schronienia w praktyce pokłonów jakie widziałem w ośrodku lamy Ole?
Nie tylko, ze kilka wizerunkow usunal, ale i Demczogowi kilka glow i rak poucinaljw pisze:pytam, bo nic wiem, żeby Ole czyjkolwiek wizerunek usuwał z Drzewa Schronienia
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Wszystkie demony u podstawy mają stan buddy, to pocieszająceatomuse pisze:Sa stany, kiedy ten demon jest sprzymierzencem i ochrania przed popadnieciem w paranoje
Pozdrawiam
kunzang
Re: 100-sylabowa mantra Diamentowego Umyslu
Znalazłem stronę na której widać tradycyjne drzewo schronienia i to które aktualnie jest w ośrodkach lamy Ole. Może ono jest z oświeconej wizji Karmapy lub Lamy Ole? Nie wiem może ktoś to mi wyjaśni?jw pisze:Dla jasności: pytam, bo nic wiem, żeby Ole czyjkolwiek wizerunek usuwał z Drzewa Schronienia.iwanxxx pisze:Usunął na pewno te, które zdradzały istnienie układujw pisze:O usunięcie jakichże to postaci podejrzewasz Olego?
drzewo schronienia