5 wojowniczych sylab

dyskusje i rozmowy

Moderator: kunzang

Storge
konto zablokowane
Posty: 7
Rejestracja: sob lut 12, 2005 00:07

5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: Storge »

1. Czy ta praktyka nalezy do poziomu szamanskiego czy do tantrycznego ? [a moze dzogczen]

2. Czy praktykowanie 5 wojowniczych sylab rownowazy zywioly rownie dobrze jak tsa lungi i odzyskiwanie energii zywiolow [jak w ksiazce TWR "Leczenie forma ..."] ?

3. Jakie sa w bon jeszcze inne praktyki sluzace do rownowazenia zywiolow ?

4. Czy ktos moze sie podzielic wlasnym wrazeniami z tej praktyki ?

5. Czy jest ona jedna z wazniejszych w bon ?

6. Czy jest dobra dla poczatkujacego ?

Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12850
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
Storge pisze:1. Czy ta praktyka nalezy do poziomu szamanskiego czy do tantrycznego ? [a moze dzogczen]
Dzogczen.
/Acz... jest tzw drugorzędną. W istocie, są tylko dwie tzw praktyki dzogczen: tregczie i thogal - wszystkie pozostałe, określa się mianem drugorzędnych praktyk dzogczen./
Storge pisze:2. Czy praktykowanie 5 wojowniczych sylab rownowazy zywioly rownie dobrze jak tsa lungi i odzyskiwanie energii zywiolow [jak w ksiazce TWR "Leczenie forma ..."] ?
Nie na to jest ona ukierunkowana.

Czy byłeś na którymś z odosobnień, na którym praktyka pięciu walecznych sylab była omawiana?

Pozdrawiam
kunzang

Storge
konto zablokowane
Posty: 7
Rejestracja: sob lut 12, 2005 00:07

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: Storge »

<<Czy byłeś na którymś z odosobnień, na którym praktyka pięciu walecznych sylab była omawiana?

Nie. Bylem tylko na koncowce ostatniego retritu w Wildze, gdy J.S. Lungtok Tenpa i Njima udzielal ostatniego blogoslawienstwa i byly spiewane te sylaby [a om hung ram dza].

Poza tym czytalem o tej praktyce w miesieczniku "Nieznany Swiat" w 2005 roku. Rowniez w ost nr 7/2006 "Nieznanego Swiata" jest artykul o Tenzinie Wangyalu, praktyce jogi snienia - przewija sie rowniez watek praktyki 5 wojowniczych sylab.

Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12850
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam

Wykład na temat pięciu walecznych sylab.

----------
moi drodzy
mamy potwierdzony wyklad Rinpocze w Wwie 04.08, g18.00, muzeum etnograficzne ul.Kredytowa 1, temat 5sylab nasiennych (wyklad + praktyka), powiadomcie prosze zainteresowanych, szczegolnie poczatkujacych (...)
pozdrawiam
kuba
----------

Pozdrawiam i zapraszam
kunzang

Storge
konto zablokowane
Posty: 7
Rejestracja: sob lut 12, 2005 00:07

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: Storge »

A propos tego wykladu. Na witrynie sangi bon: http://a.bongaruda.pl/nauczanie/retreat/jogasnu.html

jest nastepujace info:
Tenzin Wangyal Rinpocze - Joga Snu
RETRIT: 31 LIPIEC - 06 SIERPIEŃ. Zatem czy to znaczy, iz Tenzin Rinpocze opusci Wilge 4 VIII, by wyglosic wyklad w Wawie ? Czy tez jest tu jakas niescislosc terminow ? Bo byc moze niektorzy, by chcieli byc zarowno na tym wykladzie jak i na retricie.

Awatar użytkownika
Intraneus
ex Moderator
Posty: 3671
Rejestracja: pt cze 25, 2004 13:03
Tradycja: Youngdrung Bon
Lokalizacja: Pless/Silesia
Kontakt:

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: Intraneus »

Znajac Tenzina ;) to i tak na jodze snu bedzie przerabial 5 wojowniczych sylab. A jesli nie calkiem, to Rinpocze pewnie zacznie a instruktorzy dokoncza po wykladach.
Radical Polish Buddhism

Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12850
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
Storge pisze:Zatem czy to znaczy, iz Tenzin Rinpocze opusci Wilge 4 VIII, by wyglosic wyklad w Wawie ?
Tak.
Wykład jest popołudniu i Rinpocze /prawdopodobnie/ pojedzie na niego po wykładach przedpołudniowych.

Pozdrawiam
kunzang

Awatar użytkownika
Intraneus
ex Moderator
Posty: 3671
Rejestracja: pt cze 25, 2004 13:03
Tradycja: Youngdrung Bon
Lokalizacja: Pless/Silesia
Kontakt:

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: Intraneus »

kunzang pisze:Witam
Storge pisze:Zatem czy to znaczy, iz Tenzin Rinpocze opusci Wilge 4 VIII, by wyglosic wyklad w Wawie ?
Tak.
Wykład jest popołudniu i Rinpocze /prawdopodobnie/ pojedzie na niego po wykładach przedpołudniowych.

Pozdrawiam
kunzang
w tym dniu powinna byc znizka 8)
Radical Polish Buddhism

Storge
konto zablokowane
Posty: 7
Rejestracja: sob lut 12, 2005 00:07

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: Storge »

Jeszcze w temacie praktyki 5 wojowniczych sylab.

W ksiazce TWR "Leczenie forma .." jest opis praktyki odzyskiwania energii zywiolow. Na poziomie szamanskim przywoluje sie 5 bogin. Kazda zwiazana z jednym z 5 elementow. Powtarza sie tez sylaby z nimi zwiazane: A JAM, RAM, MAM i KHAM.

Otoz w medytacji 5 wojowniczych sylab sa nastepujace sylaby: A OM HUNG RAM i DZA.

Skad ta roznica w sylabach miedzy tymi 2 praktykami [dwie sylaby: A i RAM powtarzaja sie, ale trzy sa rozne] ?

Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12850
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
Storge pisze:Skad ta roznica w sylabach miedzy tymi 2 praktykami [dwie sylaby: A i RAM powtarzaja sie, ale trzy sa rozne] ?
Tam mamy Boginie elementów, tu mamy pięciu Buddów. /Pisałem już o tym, to nie jest praktyka elementów./
W tej praktyce, wygląda to tak:
- A /Aaa.../, Kunang Cziappa, mądrość przestrzeni, to antidotum na ignorancję
- OM, Salła Rangdziung, mądrość zwierciadła, to antidotum na gniew
- HUM /Hung/, Gelha Garcziuk, mądrość równości, to antidotum na dumę
- RAM, Czieta Nome, mądrość rozróżniająca, to antidotum na pragnienie
- DZA, Gała Dondub, mądrość spełnienia, to antidotum na zazdrość

Pozdrawiam
kunzang

Awatar użytkownika
atomuse
Posty: 2817
Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: atomuse »

Pieciu Dhyana Buddow, piec swiatel. Dlaczego w praktyce 5 wojowniczych sylab dwom sylabom (OM i RAM) odpowiada czerwone swiatlo, natomiast zólte wogole nie wystepuje?

Awatar użytkownika
Milarepa
Posty: 435
Rejestracja: wt lip 25, 2006 13:33
Lokalizacja: kraków

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: Milarepa »

Storge pisze:14. Czy ktos moze sie podzielic wlasnym wrazeniami z tej praktyki ?
Ja osobiście uważam w czasie praktyki pięciu wojowniczych sylab ważniejsze jest odczucie. Wrażenie jakie powoduje sylaba. TWR mówi o pewnych wyobrażeniach w czasie praktyki które wywołują pewien stan umysłu, kiedy recytujemy białe A w czole.
TWR mówi, ze jesteśmy jak w bezgwiezdną noc na pustyni ,czujemy tą przestrzeń, która jakby rozdmuchuje lub pospuszcza negatywne emocje takie jak nienawiść, którą staramy się znaleźć na początku praktyki.
To negatywne uczucie do słynnej osoby, której nie lubimy pospuszcza sylaba A w przestrzeń i to wydaje mi się bardzo ważne w tej praktyce..
Gdy mówimy Om w gardle to tak jak słonce na pustyni, światło wypełnia przestrzeń jest potencjałem naszych możliwości i poczuciem pełni.
Gdy Hung recytujemy, czujemy w sercu jakość taką jak radość, miłość, szczodrość, współczucie ale bez konkretnego obiektu, współczucie się wydarza bez ego.
Sylaba Dza w pępku, nakładam jakość która się rodzi w nas jak owoc na moją słynną osobę czyli miłość lub współczucie na człowieka którego nienawidzę, gniewam się. Ale może to być za trudne, może to być ktoś bliski lub zwierze.
W czakrze tajemnej sylaba Dza czyli aktywność, działanie. Może to być nasza zaplanowana akcja jak kogoś przeprosić czy zmienić swoje zachowanie, którym już nie kieruje gniew ale współczucie, zrozumienie, przebaczenie.?

Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12850
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

EDIT

Witam
Milarepa pisze:Ja osobiście uważam (...)
To o czym dalej piszesz jest jednym z aspektów tej praktyki. Jedną ze ''spraw'', którą dzięki tej praktyce możemy zmienić, a która odnosi się bezpośrednio do naszych relacji życiowych. Może być jednym z problemów, który dzięki niej możemy przepracować i uwolnić się od niego zmieniając naszą, czy to optykę, czy też postawę, rozwijając w sobie daną właściwość, czy to światową, czy też tą związaną z naszą podstawą /w ramach np czterech niezmierzoności/.
Rozumiem /skoro o tym piszesz/, że to co opisałeś jest tym z czym usiłujesz sobie radzić w życiu i co jest dla Ciebie ważne, a jednocześnie pokazuje to, jak można wykorzystać tą praktykę na poziomie tzw światowym. Jednak istnieją także inne aspekty tej praktyki na poziomie tzw światowym, które możemy dzięki tej praktyce transformować, czy rozwinąć - o czym warto pamiętać.
Ta praktyka posiada wiele wymiarów, które bazują na trzech poziomach - zewnętrznym, wewnętrznym i tajemnym. Innym wymiarem tej praktyki /w ramach przykładu/ jest praca z czterema niezmierzonościami, o których wspomniałem.
To, co dla nas jest ważne i to, jakich zmian dokonujemy w związku z tą praktyką - czyli: z jakim danym aspektem nas samych pracujemy - nie jest wykładnią tej praktyki, ale jej zastosowaniem w ramach tego z jakim problemem w ramach tej praktyki pracujemy.
Jak dla mnie, warto o tym /przy tego typu wypowiedziach na jej temat/ pamiętać.
Milarepa pisze:To negatywne uczucie do słynnej osoby, której nie lubimy pospuszcza sylaba A w przestrzeń i to wydaje mi się bardzo ważne w tej praktyce.. (...)
by było jasnym do końca z mej strony. Owa ''słynna osoba'' nie jest jedyną wykładnią - podaną przez T.W.R. - tego z czym należy i można pracować w tej praktyce. T.W.R. podał to, jako jeden z wielu przykładów tego, co możemy dzięki tej praktyce przetransformować, tak jak w wypadku np czterech niezmierzoności, mamy możliwość rozwinięcia i zamanifestowania owych rdzennych dla istot ludzkich właściwości na wszystkich poziomach.
atomuse pisze:Pieciu Dhyana Buddow, piec swiatel. Dlaczego w praktyce 5 wojowniczych sylab dwom sylabom (OM i RAM) odpowiada czerwone swiatlo, natomiast zólte wogole nie wystepuje?
Pięciu dhyana buddów, to jedno, a ta praktyka to drugie :)
Są inne praktyki, które są związane z pięcioma buddami, i które maja swe mantry kolory, oraz czakry. Są praktyki, które odwołują się bezpośrednio do danego buddy i są powiązane z daną czakrą, sylabą nasienną, mantrą, wizualizacją itd
W tym wypadku odnosimy się do pięciu czakr, które są związane z pewnym procesem, który w nas zachodzi, a który staramy się poprzez tą praktykę wzbudzić, lub rozwinąć. Ów proces ma swe etapy i właściwości, a przełożone one są na kolejne czakry i to, odnosi się do tej konkretnej praktyki.
Buddowie są wykładnią tego procesu, tak jak są wykładnia innych praktyk z nimi powiązanych, gdzie mamy inne mantry, inne czakry, sylaby i kolory.
Praktyki są różne... buddowie są niezmienni.

Pozdrawiam
kunzang

ps
by trochę namieszać dodam, że pięć walecznych sylab jest atrybutem Satri Ersang.
Ostatnio zmieniony czw maja 24, 2007 07:00 przez kunzang, łącznie zmieniany 1 raz.

Igo
Posty: 962
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 17:37
Tradycja: Bon i buddyzm tybetański

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: Igo »

kunzang pisze: Ta praktyka posiada wiele wymiarów, które bazują na trzech poziomach - zewnętrznym, wewnętrznym i tajemnym.
Czy poziom zewnetrzny = swiatowy ?
Czy poziom swiatowy = szamanski ?

Czy mozna robic te praktyke "po prostu" bez koncentrowania sie na zadnym problemie, gdy w zyciu akurat wszystko idzie w miare dobrze ?

Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12850
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam

EDIT
Igo pisze:Czy poziom zewnetrzny = swiatowy ?
To poziom relacji między tym co zewnętrzne, a tym co wewnętrzne. Odnosi się on do stanu naszej energii i tego jak ona przekłada się na nasze działania będąc zabarwioną przez nasz stosunek do czegoś np do naszego ciała, czy naszego partnera, czy danego zdarzenia w życiu itd itp Zewnętrzny odnosi się do tego jak funkcjonujemy jako istoty ludzkie w relacji z tym co nas otacza i tym jak siebie samych postrzegamy w tych relacjach. /w odniesieniu do tej praktyki/
Igo pisze:Czy poziom swiatowy = szamanski ?
Także.

Gdy zrealizujesz stan buddy /a jeszcze będziesz żył/ będziesz miał z nim do czynienia, i choć wtedy twe relacje z nim nabierają innego wymiaru, to w dalszym ciągu istnieje ów wymiar światowy - cóż począć... współczesny budda może być przecież uwarunkowany np przez pracę w biurze 8) :mrgreen:
Igo pisze:Czy mozna robic te praktyke "po prostu" bez koncentrowania sie na zadnym problemie, gdy w zyciu akurat wszystko idzie w miare dobrze ?
Tak. Rozwijając np którąś z czterech niezmierzoności.

Pozdrawiam
kunzang

Awatar użytkownika
atomuse
Posty: 2817
Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: atomuse »

kunzang pisze:pięć walecznych sylab jest atrybutem Satri Ersang.
SUM, KHAM, RAM, JAM, OM - to sa sylaby Satrig Ersang, umieszczone w swastyce.

Co symbolizuja poszczegolne sylaby i jak sa one w tej swastyce umieszczone?
I jakie jest powiazanie miedzy piecioma walecznymi sylabami Satrig Ersang a piecioma walecznymi sylabami z omawianej tu praktyki?
Zauwazylam, ze dwie sylaby wystepuja zarowno tu jak i tu. Czy ma to jakies znaczenie?

I jezeli 5 wojowniczych sylab Satrig Ersang nazywa sie pało drunga, to zapewne te inne 5 to kunzang a-khor... Khor to kolo, a co znaczy a-khor?

Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12850
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam

Kunzang Akor - gdzie ''Kunzang'' znaczy: wszystko jest dobre; ''kor'' znaczy: cykl; ''A'' natomiast reprezentuje tzw podstawę /naturę umysłu/.
Pięć walecznych sylab - pało dunga /pawo drunga/ (dba'po 'bru lnga) five heroic syllabes - zgodnie z obowiązującym obecnie tłumaczeniem w ramach sangi Garuda: Pięć Wojowniczych Sylab i tak nazywa się tą praktykę /jak dla mnie jest to nazwą umowną, podobnie jak ''trzy ćwiczenia z siang siung''/.
Istotą tej praktyki jest Kunzang Akor /wiązany z cyklem dzogczen A-ti/, a do czynienia mamy z pięcioma jego przejawieniami u podstawy których mamy pięć walecznych sylab /pało dunga/ związanych z przypisanymi im światłami /kolor/ i promieniami /forma/, czyli pięcioma buddami. W swej istocie wszyscy owi buddowie są aspektami Kunzang Akor, co należy rozumieć jako tożsame z Kuntu Zangpo.

Satri Ersang i Kuntu Zangpo maja się do siebie bardzo, co wydaje się oczywistym /są aspektami tego samego/, dlatego też wspomniałem, iż atrybutem Satri Ersang jest pało dunga /powinienem był dodać - także/.
Pięć walecznych sylab bywa różnych w zależności od tego z jaką formą są związane, a to co one sobą reprezentują jest związane z ową formą.

Pozdrawiam
kunzang

Awatar użytkownika
atomuse
Posty: 2817
Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: atomuse »

kunzang pisze:five heroic syllabes - zgodnie z obowiązującym obecnie tłumaczeniem w ramach sangi Garuda: Pięć Wojowniczych Sylab i tak nazywa się tą praktykę /jak dla mnie jest to nazwą umowną
No tak, "heroic" kojarzy sie z heroizmem, bohaterstwem, a to z kolei z wojowaniem i walecznoscia...
W moim slowniku angielskiego (tym dla zaspokojenia najpilniejszych potrzeb) "heroic" oznacza rowniez "silnie dzialajacy" (w odniesieniu do lekow).

kunzang pisze:''trzy ćwiczenia z siang siung''
A co to sa za cwiczenia?

kunzang pisze:Pięć walecznych sylab bywa różnych w zależności od tego z jaką formą są związane
Jezeli dobrze zrozumialam, znaczy to, ze praktyka 5 Walecznych Sylab jest zwiazana z cyklem dzogczen A-ti, natomiast praktyka z Satri Ersang (i piecioma innymi heroicznymi sylabami na swastyce) jest zwiazana z czyms innym?

Czy jest jakies powiazanie miedzy Satrig Ersang i boginia zywiolu ziemi?

Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12850
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
atomuse pisze:A co to sa za cwiczenia?
Są to trzy praktyki prowadzące do trzech stanów/doświadczeń mogących być podstawą do rozpoznania naturalnego stanu.
atomuse pisze:Jezeli dobrze zrozumialam, znaczy to, ze praktyka 5 Walecznych Sylab jest zwiazana z cyklem dzogczen A-ti, natomiast praktyka z Satri Ersang (i piecioma innymi heroicznymi sylabami na swastyce) jest zwiazana z czyms innym?
Tak.
atomuse pisze:Czy jest jakies powiazanie miedzy Satrig Ersang i boginia zywiolu ziemi?
Satri Ersang należy do tzw ''wielkiej czwórki bon''. Jej emanacją/formą jest Szerab Cziamma, której emanacjami są boginie elementów.

Pozdrawiam
kunzang

Awatar użytkownika
atomuse
Posty: 2817
Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: atomuse »

kunzang pisze:Są to trzy praktyki prowadzące do trzech stanów/doświadczeń mogących być podstawą do rozpoznania naturalnego stanu.
Czy chodzi tu moze o te praktyki, o ktorych rozmawialismy niedawno... semde, longde i managde?

kunzang pisze: Satri Ersang należy do tzw ''wielkiej czwórki bon''. Jej emanacją/formą jest Szerab Cziamma, której emanacjami są boginie elementów.
Aha, czyli praktyka Satri Ersang ma wiecej wspolnego z bon niz z dzogczen...?

Do tej "wielkiej czwórki bon" to kto jeszcze nalezy?

Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12850
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
atomuse pisze:Czy chodzi tu moze o te praktyki, o ktorych rozmawialismy niedawno... semde, longde i managde?
I tak i nie. Te ćwiczenia pochodzą z cyklu szang szung njen dziu, czyli managde z jednej strony, a z drugiej, prowadzą do kardynalnych doświadczeń, które są związane z każdym z trzech cykli, które wymieniasz.
atomuse pisze:Aha, czyli praktyka Satri Ersang ma wiecej wspolnego z bon niz z dzogczen...?
To nie tak. Kwestią jest to jak rozpatrujemy Satri Ersang. Czy od strony kosmogoni bon, czy też od strony ścieżki.
W wypadku yungdrung bon, nauki dzogczen są zintegrowane zarówno z naukami sutr jak i tantr. Tak więc raczej nie można powiedzieć, iż cykle nauk związane z Satri Ersang mają więcej wspólnego z bon niż z dzogczen. /Jest Ona też związana z żeńskimi liniami dzogczen./
atomuse pisze:Do tej "wielkiej czwórki bon" to kto jeszcze nalezy?
Czterej transcendentni władcy /wielka czwórka bon/:
Satrig Ersang
Sangpo Bumtri
Szenla Okar
Tonpa Szenrab Miłoczie
IKONOGRAFIA

Pozdrawiam
kunzang

Awatar użytkownika
atomuse
Posty: 2817
Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: atomuse »

3 cwiczenia, 4 wladcow, 5 buddow... :572: ... Chyba sie zawroce... :)

Awatar użytkownika
sosnowiczanin
Posty: 412
Rejestracja: sob mar 03, 2007 15:48
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Bon
Kontakt:

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: sosnowiczanin »

>Pieciu Dhyana Buddow, piec swiatel. Dlaczego w praktyce 5 wojowniczych sylab dwom sylabom (OM i RAM) odpowiada czerwone swiatlo, natomiast zólte wogole nie wystepuje?

/wiem od starszej praktykującej/ orginalnie om było żółte, jednak TWRinpocze zmienił,
ponieważ uznał że tak będzie lepiej dla westermenów, zółte jest troszke niejakie, a
problemy z czakiera gardła ma sporo ludzi, dlatego warto było to zmienić.

A Om Hun' Ram Dza,
były to pierwsze litery /zasady/ Jundrung Bonowskiej 'gramatyki' buddy Tempy Szenraba.
Jest to źródło nauk.

Jednak w Olmolungring pewien diabeł podpalił bibliotekę z naukami, spłonęło wszystko.
w popiołach Budda odnalazł litery OM A Ram Kham i Jam, i tylko z tych liter
ponownie odtworzono całe nauki.
(ta opowieść jest mocno niesamowita... pokazuje czym są nauki ... są czymś innym niż coś co rozumiemy standardowo pod pojeciem zachodnim 'informacja którą się kopiuje'
Te litery są teraz umieszone obok Gompy w Menri (piękny symbol tego że nauki, choć już 3 razy prawie wyginęły to jednak ciągle daja pożytek innym) ...
Te litery również nazywa sie pało dunga.
aomhunramdza jest praktyką wewnętrzną a to drugie - zewnętrzną,
punkty na ciele w których się je intonuje też są troszkę różne, są oczywiście związane z kolorami, zywiołami etc.

Awatar użytkownika
atomuse
Posty: 2817
Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: atomuse »

Ciekawe. Dzieki sosnowiczanin.

aomhunramdza jest praktyką wewnętrzną a to drugie - zewnętrzną
"To drugie" to A OM RAM KHAM JAM i nalezy do praktyki Shierab Cziamma?

A co z sylaba SUM?

Awatar użytkownika
pawel
Posty: 1271
Rejestracja: czw sie 30, 2007 21:55
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Dzogczen Longsal/ZhangZhungNG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: pawel »

sosnowiczanin pisze: /wiem od starszej praktykującej/ orginalnie om było żółte, jednak TWRinpocze zmienił,
ponieważ uznał że tak będzie lepiej dla westermenów, zółte jest troszke niejakie, a
problemy z czakiera gardła ma sporo ludzi, dlatego warto było to zmienić.
to w Guru Jodze Om też jest żółte??

Kuznang, chyba można połączyć rózne wątki dotyczące praktyki 5 sylab.
Pozdrawiam
Paweł
Wierzę w błękit nieba

'a a ha sha sa ma!
'Heaven holds a place for those who pray' :serce:
'When all are one and one is all To be a rock and not to roll.'

http://twitter.com/pawelekg
Mój: Blog , Zdjęcia

Awatar użytkownika
jerez
ex Moderator
Posty: 993
Rejestracja: wt lut 24, 2004 14:30
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: 5 wojowniczych sylab

Nieprzeczytany post autor: jerez »

nie. w guru jodze om jest czerwone. a jest biale, a hung swietlisto-niebieskie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Buddyzm Bon”