Proces malowania tanek

dyskusje i rozmowy

Moderator: kunzang

Awatar użytkownika
pawel
Posty: 1271
Rejestracja: czw sie 30, 2007 21:55
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Dzogczen Longsal/ZhangZhungNG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Proces malowania tanek

Nieprzeczytany post autor: pawel »

Cześć!
Znalazłem ciekawy artykuł na temat procesu malowania tanki tutaj
Troszkę to czasu zajmuje...!

Mam też pytanie: z czego wynika to że czasem lamowie piszą tylko A OM HUNG (jak np. Tenzin Wangyal Rimpocze) zamiast A OM HUNG RAM DZA kiedy błogosławią tankę?

Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12729
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: zantyr

Re: Proces malowania tanek

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
pawel pisze:Mam też pytanie: z czego wynika to że czasem lamowie piszą tylko A OM HUNG (jak np. Tenzin Wangyal Rimpocze) zamiast A OM HUNG RAM DZA kiedy błogosławią tankę?
Tenzin Wangyal Rinpocze pisze:(...) Kiedy podpisuje się wizerunki bóstw, zawsze zapisuje się na ich odwrocie sylaby A OM HUNG. Tylko w przypadku gniewnych bóstw czasami podpisuje się wszystkimi pięcioma sylabami: A OM HUNG RAM DZA. (...)
''Joga Śnienia'', sierpień 2005, Wilga - ''Cziama Ling''
Pozdrawiam
kunzang
.
dane :580:
Awatar użytkownika
pawel
Posty: 1271
Rejestracja: czw sie 30, 2007 21:55
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Dzogczen Longsal/ZhangZhungNG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Proces malowania tanek

Nieprzeczytany post autor: pawel »

kunzang pisze:Witam
pawel pisze:Mam też pytanie: z czego wynika to że czasem lamowie piszą tylko A OM HUNG (jak np. Tenzin Wangyal Rimpocze) zamiast A OM HUNG RAM DZA kiedy błogosławią tankę?
Tenzin Wangyal Rinpocze pisze:(...) Kiedy podpisuje się wizerunki bóstw, zawsze zapisuje się na ich odwrocie sylaby A OM HUNG. Tylko w przypadku gniewnych bóstw czasami podpisuje się wszystkimi pięcioma sylabami: A OM HUNG RAM DZA. (...)
''Joga Śnienia'', sierpień 2005, Wilga - ''Cziama Ling''
Pozdrawiam
kunzang
Też o tym słyszałem
Mam wizerunek gniewnego bóstwa podpisany przez Rinpocze A Om Hung, i Szierab Cziammę od Nyimy Dakpy Rinpocze i Tapihritsę podpisane wszystkimi pięcioma :grin:
Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12729
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: zantyr

Re: Proces malowania tanek

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
pawel pisze:Też o tym słyszałem
W tekstach źródłowych odnośnie takich rytów też tak jest /acz nie jest to reguła/.
np Yeshe Walmo bywała i bywa podpisywana tylko jedną sylabą nasienną.
pawel pisze:Mam wizerunek gniewnego bóstwa podpisany przez Rinpocze A Om Hung, i Szierab Cziammę od Nyimy Dakpy Rinpocze i Tapihritsę podpisane wszystkimi pięcioma :grin:
Jak dla mnie :671: dobry patent Rinpocze mają, by ich uczniowie za bardzo się do tego się nie przywiązywali :547:

Pozdrawiam
kunzang
.
dane :580:
Awatar użytkownika
nataliablanka
Posty: 403
Rejestracja: ndz kwie 17, 2022 16:50
Płeć: kobieta
Tradycja: Bon

Re: Proces malowania tanek

Nieprzeczytany post autor: nataliablanka »

The master, endowed with the clear mind of enlightenment, is able to "bring alive" the image on the thangka by infusing it with energy
No właśnie - jak to jest z tym budzeniem? Obowiązkowe dla wszystkich wizerunków? Bo sporo też różnych reprodukcji chodzi, lepszej czy gorszej jakości, w punkcie ksero drukowanych.
Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12729
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: zantyr

Re: Proces malowania tanek

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

witaj
nataliablanka pisze: śr maja 03, 2023 17:28Obowiązkowe dla wszystkich wizerunków?
tak, jeżeli to ma być coś sakralnego, a nie tylko coś reprezentującego, pokazującego coś.

pozdrawiam
:14:
.
dane :580:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Buddyzm Bon”