W ramach inicjatyw związanych z portalem
Zrobimy dział Buddyzm w Polsce w którym będą umieszczone krótkie charakterystyki formalnych i nie formalnych grup buddyjskich w Polsce, wskazane aby taki opis był opisem zewnętrznym w miarę możliwości obiektywnym a nie skopiowanym ze strony opisywanej grupy. Zapraszam do publikowania opisów w topicku
http://forum.medytacja.net/phpBB2/viewforum.php?f=42
Po wypracowaniu ostatecznej wersji na bazie dyskusji, zostanie ona opublikowana w PORTALU
Buddyzm w Polsce - grupy buddyjskie w Polsce
Moderator: Marek
Re: Buddyzm w Polsce - grupy buddyjskie w Polsce
Cześć.
Co to znaczy "opis zewnętrzny"? I co znaczy opis obiektywny w tym kontekście?
Czego ten opis ma dotyczyć?
Mi przychodzą do głowy następujące działy:
1. Nauczyciel(e), linia przekazu. Czy wiarygodność lini przekazu jest do zweryfikowania.
2. Jak częsty i jak bliski jest kontakt grupy z jej nauczycielem.
3. Sposób praktykowania - na co stawia się nacisk na wspólnych spotkaniach, jakie są kwestie formalne.
4. Czy grupa udziela się społecznie, organizuje jakieś akcje charytatywne itp. - czyli jaka jest sytuacja społeczna grupy, jej miejsce w społeczeństwie, jeśli je można konkretnie określić.
5. Atmosfera - tu mogły by się wypowiadać osoby które wpadły nawet na kilka spotkań. Jest to kwestia osobista, ale być może da jakiś kontekst dla opisu charakteru grupy.
6. Poziom "niesekciarstwa" - w jak dużym stopniu grupa jest otwarta na kontakty z innymi grupami itp. Trochę kłopotliwy temat, ale lepiej, jak ktoś idzie do takiej zamkniętej grupy wiedząc, że inne są bardziej "towarzyskie". Jak się zrazi, to nie do całego buddyzmu.
7. Czy grupa jest zarejestrowana jako związek wyznaniowy; ogólnie jaki jest status prawny grupy. Zdaje się, że są osoby, które to interesuje, w każdym razie ci, co są zarejestrowani, nieraz tą informację podają.
pozdro
Co to znaczy "opis zewnętrzny"? I co znaczy opis obiektywny w tym kontekście?
Czego ten opis ma dotyczyć?
Mi przychodzą do głowy następujące działy:
1. Nauczyciel(e), linia przekazu. Czy wiarygodność lini przekazu jest do zweryfikowania.
2. Jak częsty i jak bliski jest kontakt grupy z jej nauczycielem.
3. Sposób praktykowania - na co stawia się nacisk na wspólnych spotkaniach, jakie są kwestie formalne.
4. Czy grupa udziela się społecznie, organizuje jakieś akcje charytatywne itp. - czyli jaka jest sytuacja społeczna grupy, jej miejsce w społeczeństwie, jeśli je można konkretnie określić.
5. Atmosfera - tu mogły by się wypowiadać osoby które wpadły nawet na kilka spotkań. Jest to kwestia osobista, ale być może da jakiś kontekst dla opisu charakteru grupy.
6. Poziom "niesekciarstwa" - w jak dużym stopniu grupa jest otwarta na kontakty z innymi grupami itp. Trochę kłopotliwy temat, ale lepiej, jak ktoś idzie do takiej zamkniętej grupy wiedząc, że inne są bardziej "towarzyskie". Jak się zrazi, to nie do całego buddyzmu.
7. Czy grupa jest zarejestrowana jako związek wyznaniowy; ogólnie jaki jest status prawny grupy. Zdaje się, że są osoby, które to interesuje, w każdym razie ci, co są zarejestrowani, nieraz tą informację podają.
pozdro
"Jeżeli żądza, gniew czy głupota się zwiększają to to, co praktykujesz nie jest buddyzmem" pewien mistrz zen
Re: Buddyzm w Polsce - grupy buddyjskie w Polsce
dokladnie tak jak napisales jest OK