jw pisze:paolo pisze: ponadto Guru Padmasambhawie( i nie tylko) zawdzięczamy przeniesienie pewnych praktyk na grunt wadżrajany.
A jakich konkretnie?
Widzę, że przeceniasz moje możliwości. Akurat ten temat jakoś nie specjalnie mnie interesuje. Pod pojęciem pewnych praktyk miałem na myśli pewne rytuały, kulty pewnych bóstw itp. Na przykład kult Dordże Legpy, Padmasamhawa przeniósł z Bon na grunt wadżrajany. Ciekawostka, Dordze Legpa jest jednym z bóstw w orszaku Mahakali Dordże Bernagcien. A jak wiadomo kult tego mahakali pochodzi od Guru Padmasamhawy. Do Karma Kagyu kult Mahakali Bernagcien wprowadził II Karmapa. Niektórzy uważają, że Wadżrakilaja ma również swoje korzenie w Bon. Mała ciekawostka, nie istnieje indyjski pierwowzór Phurby ważnego przedmiotu rytualnego w praktyce wadżrakilaji. Pierwowzorem Phurby był „śledź” do mocowania namiotów nomadów w Tybecie. W prawdzie w tantrach wadżrakilaji mamy wzruszające historie, jak przejawił on swoją aktywność, ale jak mawiają filozofowie ALE...
. W tekstach N.N.R znajdziesz sporo na temat związku i wpływu Bon na praktykę wadżrajany w Tybecie i odwrotnie. Pogrzeb w naukach związanych z ningmapą na przykład w książce „Ukryte skarby Tybetu” znajdziesz, co nie co na ten temat. W chwili obecnej nie bardzo mam czas na grzebanie w materiałach.
Sorki winetu, jeśli poczułeś się rozczarowany moją odpowiedzią
