Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Moderatorzy: kunzang, Har-Dao, iwanxxx
Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Czym sie roznia: Rigpa, Kunszi, Umysl i Natura Umyslu ?
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Witam
No dajesz do pieca Igo :mrgreen:
Kompetentnej literatury sporo na ten temat i to bez problemów osiągalnej na ten moment 8)
Podążając tropem owej literatury...
kunzang
EDIT
ps
Powyższe cytaty zaczerpnięte zostały z ''Cuda naturalnego umysłu'' Tenzin Wangyal Rinpocze wyd. Rebis. Tą sama wiedzę przedstawioną przez pryzmat szkoły ningmapa można odnaleźć w ''Dzogczen - stan doskonałości samej w sobie'' Czogjal Namkhai Norbu wyd. A.
No dajesz do pieca Igo :mrgreen:
Kompetentnej literatury sporo na ten temat i to bez problemów osiągalnej na ten moment 8)
Podążając tropem owej literatury...
Igo pisze:Czym sie roznia: Rigpa, Kunszi (...) ?
Tenzin Wangyal Rinpocze pisze: Przyjrzyjmy sie dalej podzialowi na podstawe, sciezke i owoc, azeby lepiej zrozumiec Dzogczen. Wedlug nauk Dzogczen esencja (ngo bo) podstawy wszystkiego (kunzhi) jest pusta (ston pa nyid) i pierwotnie czysta (ka dag) ; natura (rang zhin) podstawy jest spontanicznie doskonala (lhun sgrub) przejrzystosc (gsal ba); nierozdzielny zwiazek (dbyer med) pierwotnie czystej esencji i spontanicznie doskonalej natury stanowi niezaklocony (ma 'gag pa) przeplyw energii i wspolczucia (thug rje). W umysle jednostki, podstawa ta jest naturalnym stanem (gzhi) oraz zrodlem samsary dla zbladzonego umyslu (ma rigpa) i nirwany dla umyslu, w ktorym wiedza (rigpa) zostala przebudzona. Esencje podstawy kunzhi nazywa sie matka (ma), przebudzona swiadomosc (rigpa) synem (bu), a nierozdzielnosc (dbyer med) matki i syna przeplywem energii (rtsal). Sciezka (lam) polega na osiaganiu wgladu w poglad Dzogczen, ktory stanowi wiedze o prawdziwym stanie podstawy jednostki i osiaganiu przy pomocy medytacji przeplywu rigpy, ktory rozciaga sie takze i po medytacji. Sprzyjac ma to zintegrowaniu go z naszym zachowaniem, postawa i aktywnosciami codziennego zycia. Owoc oznacza spelnienie jeszcze w tym wcieleniu trzech wrodzonych cial Buddy (tri kaja), czego kulminacja jest osiagniecie teczowego czy tez swietlistego ciala pod koniec zycia, kiedy to materialne cialo rozpuszcza sie w swej wlasnej naturze, ktora jest swiatlo.
Igo pisze:Czym sie roznia: (...) Umysl i Natura Umyslu ?
PozdrawiamTenzin Wangyal Rinpocze pisze: Ważne by odróżnić naturę umysłu czyli ''umysł jako taki'' /sems nyid, który w dzogczen bon jest synonimem kunszi, ''podstawy wszystkiego''/ od umysłu /sems/. W Śang Śung Nyan Gyud mówi się o czterech właściwościach, które pozawalają odróżnić naturę umysłu od umysłu.
Cztery właściwości natury umysłu, to:
1. brak myśli
2. bycie podstawa poruszającego się umysłu
3. neutralność, bez stronniczego bycia szlachetną bądź nieszlachetną
4. posiadanie nieograniczonego potencjału manifestacji
Czterema właściwościami umysłu są:
1. widzenie i pamięć
2. to, że wtedy gdy umysł myśli, może się zamanifestować dowolna myśl
3. to, że kiedy nie myśli sie i obserwuje sie poruszający umysł, wyzwala się on w kunszi
4. to, że jeśli pozwala sie umysłowi przebywać w niezmiennym, naturalnym stanie, matka i syn łączą się z sobą nierozdzielnie
Według cittamatry sutr, jeżeli zanalizuje się umysł, okaże sie, iż posiada on trzy właściwości: sems, yid i blo. Blo jest ''silną subiektywna tendencją'', podczas gdy sems to ''postawa umysłu'', a yid to racjonalny umysł. Jednak według Śang Śung Nyan Gyud dyskursywny umysł /sems/, intelekt /blo/ i konceptualny umysł /yid/ są zasadniczo tym samym.
kunzang
EDIT
ps
Powyższe cytaty zaczerpnięte zostały z ''Cuda naturalnego umysłu'' Tenzin Wangyal Rinpocze wyd. Rebis. Tą sama wiedzę przedstawioną przez pryzmat szkoły ningmapa można odnaleźć w ''Dzogczen - stan doskonałości samej w sobie'' Czogjal Namkhai Norbu wyd. A.
- jerez
- ex Moderator
- Posty: 993
- Rejestracja: wt lut 24, 2004 14:30
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
i bardzo dobrze ze pytasz igo przynajmniej mala forumowa encyklopedia sie robi w ten sposob, a wiadomo nie kazdemu sie chce zagladac do ksiazek wiec fajnie ze takie watki zakladaszkunzang pisze:No dajesz do pieca Igo
Kompetentnej literatury sporo na ten temat i to bez problemów osiągalnej na ten moment
ps. kunzang, wez wyedytuj ten swoj post i podaj namiary na ksiazki, zeby zainteresowani topikiem mogli wiedzieli gdzie szukac 8)
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
No, swietny temat.
Thx igo za pytanie i kunzang za znalezienie cytatow.
Wszystkim sie przyda.
Thx igo za pytanie i kunzang za znalezienie cytatow.
Wszystkim sie przyda.
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Pamiętliwy gógiel posiada ono to:Igo pisze:Czym sie roznia: Rigpa, Kunszi, Umysl i Natura Umyslu ?
Kopia końcówki "Jogi snu i śnienia"
Pozdr
/M
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Wezmy taki przyklad. Np. dzis o 8.37 rano przyszla mi do glowy nastepujaca mysl: "Jaka bedzie dzis pogoda ?"
Co lub kto to pomyslal:
1. Umysl,
2. Natura Umyslu,
3. Rigpa,
4. Kunszi,
5. wszystkie powyzsze naraz,
6. inne ?
Co lub kto to pomyslal:
1. Umysl,
2. Natura Umyslu,
3. Rigpa,
4. Kunszi,
5. wszystkie powyzsze naraz,
6. inne ?
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Skąd przyszła ta myśl, gdzie przebywała i gdzie odeszła ?Igo pisze:Np. dzis o 8.37 rano przyszla mi do glowy nastepujaca mysl: "Jaka bedzie dzis pogoda ?"
Piszesz, że przyszła do głowy - ale skąd przyszła, z nóg, z rąk, z pleców ?
Jeżeli przyszła do głowy, to gdzie przebywała - w oku, w uchu, w nosie, w skórze ?
...i gdzie odeszła ?
Pozdrawiam
/M
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
No wlasnie przeciez o to pytambooker pisze:Skąd przyszła ta myśl, gdzie przebywała i gdzie odeszła ?Igo pisze:Np. dzis o 8.37 rano przyszla mi do glowy nastepujaca mysl: "Jaka bedzie dzis pogoda ?"
Pozdrawiam
/M
"Przyszla do glowy" oczywiscie nie w fizycznym sensie, ale lingwistycznym, metaforycznym.
Nie do konca rozumiem rozroznienie na "Umysl" i "Rigpe" stad to pytanie. Podobno tantra i mahamudra to "sciezki Umyslu", a dzogczen jest "poza Umyslem" - ale narazie nie wiem na czym polega roznica.
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
No ale to siebie powinieneś zapytaćIgo pisze:No wlasnie przeciez o to pytam
Poczytaj sobie link, który wkleiłem wcześniej - jest to tam jasno opisane.Igo pisze:Nie do konca rozumiem rozroznienie na "Umysl" i "Rigpe" stad to pytanie.
Co Ty na to Kunzang ?Igo pisze:(...)a dzogczen jest "poza Umyslem"
Pozdrawiam
/M
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Wlasnie to zrobilem i postawilem kilka hipotez: ze moze umysl wemanowal te mysl, a moze rigpa, a moze kunszi, a moze natura umyslu ?booker pisze:No ale to siebie powinieneś zapytaćIgo pisze:No wlasnie przeciez o to pytam
Przeczytalem tutaj cos takiego:booker pisze:Poczytaj sobie link, który wkleiłem wcześniej - jest to tam jasno opisane.Igo pisze:Nie do konca rozumiem rozroznienie na "Umysl" i "Rigpe" stad to pytanie.
I mam jeszcze wiekszy metlik w glowie, bo pojawiaja sie nowe niezdefiniowane pojecia np.: "konceptualny umysl" oraz "podstawowy umysl" i "czysta swiadomosc natury umyslu".2. UMYSŁ A RIGPA
Kiedy rozpoznamy swoją prawdziwą naturę i będziemy w niej spoczywać, wyzwolimy się z ignorancji i cierpienia. To, co ją rozpoznaje, nie jest konceptualnym umysłem, jest to podstawowy umysł, natura umysłu, rigpa. Koniecznie musimy nauczyć się rozróżnić w praktyce konceptualny umysł od czystej świadomości natury umysłu.
Dotychczas myslalem, ze dwupodzial w rodzaju:
1. przezywajacy i przezycia
2. postrzegajacy i postrzezenia
3. obserwator i obserwacje
4. ocean i fale
5. zwierciadlo i odbicia
6. przestrzen umyslu i przejrzystosc umyslu
zalatwia sprawe.
Ale ... lektura postow Kunzanga na tym forum wzmogla moja czujnosc, ze moze cos jest tu jeszcze wiecej na rzeczy.
Ze poza przezywajacym i przezyciami jest jeszcze .. naturalny stan = rigpa.
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Widzisz, tam jest napisane :Igo pisze:I mam jeszcze wiekszy metlik w glowie,
....a do tego, potrzebny jest nauczyciel, który już to potrafi i może Ci wskazać na błędy.TWR pisze: (...)musimy nauczyć się rozróżnić w praktyce(...)
Jeżeli mnie pytasz, to to nic nie załatwia - pozostaje w umyśle pod postacią tego, co ktoś potrafi sobie wymyśleć (wyobrazić, skonceptualizować) - a więc nie jest to tym, na co się wskazuje.Igo pisze:...zalatwia sprawe.
Pozdrawiam
/M
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Zalatwia w sensie oczywiscie intelektualnym, filozoficznym.booker pisze:Jeżeli mnie pytasz, to to nic nie załatwia - pozostaje w umyśle pod postacią tego, co ktoś potrafi sobie wymyśleć (wyobrazić, skonceptualizować) - a więc nie jest to tym, na co się wskazuje.Igo pisze:...zalatwia sprawe.
Pozdrawiam
/M
Pokusilbym sie o taki podzial, ze mozna:
1. rozumiec intelektualnie buddyzm i miec realizcje nauk np. b wyksztalcony geshe jak Dalajlama, ktos jak Nagardzuna itd
2. nie rozumiec intelektualnie buddyzmu i miec realizacje nauk np. Hui Neng (podobno analfabeta) z chinskiego chan,
3. rozumiec intelektualnie buddyzm i nie miec realizacji nauk np buddolog z uniwersytetu,
4. nie rozumiec buddyzmu i nie miec realizacji nauk np. ja.
Jeszcze przyszlo mi do glowy cos takiego:
DWUPODZIALwg zen, tantr i mahamudry:
przezywajacy/przezycia
albo
przezywajacy --> przezycia
TROJPODZIALwg dzogczen:
Rigpa /przezywajacy/przezycia
albo
rigpa --> przezywajacy --> przezycia
Zwolennicy pogladu, ze mahamudra jest tozsama z dzogczen napisaliby pewnie tak:
Rigpa = przezywajacy / przezycia
Po prostu dzogczen niejako dodaje jeszcze jedno pietro. Wg mahamudry nie ma nic poza umyslem, wg dzogczen owszem.
W kagyu mowia „Umysl jest krolem”. W dzogczen można by powiedziec „Rigpa jest krolem”.
W medytacji:
Mahamudra powie: gdy doswiadczysz przezywajacego podczas przerwy miedzy myslami to jest wlasnie TO !
Dzogczen powie: gdy doswiadczysz przezywajacego podczas przerwy miedzy myslami to JESZCZE NIE jest TO !
Moze ktos skoryguje powyzsze herezje ?
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Nic, poza tym, że kolega Igo odrobił lekcje i jak dla mnie, dobrze kombinujebooker pisze:Co Ty na to Kunzang ?
Pozdrawiam
kunzang
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
GoodKunzang pisze:Nic, poza tym, że kolega Igo odrobił lekcje i jak dla mnie, dobrze kombinuje Smile
Hmm, hmmmmm,Igo pisze:Mahamudra powie: gdy doswiadczysz przezywajacego podczas przerwy miedzy myslami to jest wlasnie TO !
Dzogczen powie: gdy doswiadczysz przezywajacego podczas przerwy miedzy myslami to JESZCZE NIE jest TO !
Milarepa (Mahamudra) rzekł:
"W przestrzeni pomiędzy myślami bez ustanku lśni niekonceptualna mądrość"
Sogyal Rimpoche (Dzogczen) rzekł:
"Gdy poprzednia myśl wygasła a następna myśl jeszcze nie powstała; w tej przerwie, pomiędzy nimi, czyż to nie jest świadomość chwili obecnej; świeża; dziewicza; niezakłócona nawet o włos koncepcji, jaśniejąca, naga przytomność ? -- Cóż, to właśnie jest Rigpa ! "
Pozdrawiam
/M
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Napisalbym tak. Moze byc 2 praktykujacych: Kowalski i Nowak. Obydwaj siedza w pefekcyjnej pozycji lotosu w medytacji.
Zalozmy, ze miedzy godz. 17.02 a 17.05 OBYDWAJ mieli przerwe miedzy myslami.
Z zewnatrz wyglada, ze siedza tak samo. Po sesji mozna ich zapytac o przezycia. Okaze sie, ze i jeden i drugi przyznaja, ze doswiadczyli przerwy miedzy myslami. Jednak np. Kowalski mogl praktykowac shine (nie byl w naturalnym stanie) a Nowak trekczod (byl w naturalnym stanie).
Podobno trekczod nie jest tym samym co shine.
Znowu prosba o sprostowanie jesli cos tu pomieszalem.
Zalozmy, ze miedzy godz. 17.02 a 17.05 OBYDWAJ mieli przerwe miedzy myslami.
Z zewnatrz wyglada, ze siedza tak samo. Po sesji mozna ich zapytac o przezycia. Okaze sie, ze i jeden i drugi przyznaja, ze doswiadczyli przerwy miedzy myslami. Jednak np. Kowalski mogl praktykowac shine (nie byl w naturalnym stanie) a Nowak trekczod (byl w naturalnym stanie).
Podobno trekczod nie jest tym samym co shine.
Znowu prosba o sprostowanie jesli cos tu pomieszalem.
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Pewnie i tak - aczkolwiek, jak dla mnie: przerwa to przerwa.Igo pisze:Z zewnatrz wyglada, ze siedza tak samo. Po sesji mozna ich zapytac o przezycia. Okaze sie, ze i jeden i drugi przyznaja, ze doswiadczyli przerwy miedzy myslami. Jednak np. Kowalski mogl praktykowac shine (nie byl w naturalnym stanie) a Nowak trekczod (byl w naturalnym stanie).
Dziwne to jest, bo takie przerwy "pojawiają się" cały czas, nawet kiedy się nie medytuje, choć raczej nie jest to pojawienie się przerwy, a raczej zniknięcie jednej myśli a następna pojawia się nie natychmiast po tej, która zniknęła.
Poza tym, myśli mogą się też pluskać swobodnie, wówczas ona "przerwa" jest nieco "szersza" i przypomina raczej już "przestrzeń" a myśli są jak "ptaszki".
Więc to jest inna sytuacja niż kiedy jest: mysl-mysl-mysl-_____-mysl-mysl.
Bardziej jak:
_____________________ ......|
_________-myśl-_______ ..... |
_-mysl-______ -myśl-___ ....... |
_________-myśl-_______ ......| - percepcja
_____________________ -----|
<------- chwila ----------->
Pewnikiem i są techniki, w których skupienie wykonuje się właśnie w tej "przerwie", czy może sensownie było by powiedzieć, że jako obiekt medytacyjny bierze się przerwę.
Skoro tak, to skoro dochodzi do wchłonięcia umysłu w obiekt, przy praktyce szine (nazywa się to Jhana albo Dhyana), to może również dojść do wchłonięcia umysłu w tą "przerwę", co prawdopodobnie równać się będzie rozpuszczeniu umysłu w Rigpę - jednakże to jest tylko moje gdybalstwo tutaj, więc proszę o korektę, którą pewnikiem wykona Kunzang
Pozdrawiam
/M
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Techniki na "przerwy" pomiedzy jedna mysla a druga, pomiedzy wydechem a wdechem - to najlepiej opracowane w sziwaizmie kaszmirskim a nie w buddyzmie. Takze jogi ezoteryczne.
Pisalam juz gdzies o tym dla ddn?
Pisalam juz gdzies o tym dla ddn?
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Podobno wlasnie sziwaizm kaszmirski jest bliski (nie tozsamy) ... dzogczen.Nina2 pisze:Techniki na "przerwy" pomiedzy jedna mysla a druga, pomiedzy wydechem a wdechem - to najlepiej opracowane w sziwaizmie kaszmirskim a nie w buddyzmie.
Z innej beczki. Przypuscmy, ze przecietny polski buddysta praktykuje sobie w KK (nie mylic z Kosciolem Katolickim) i slyszy, ze:
1. mahamudra jest najwzysza sciezka,
2. mahamudra i dzogczen sa tozsame w esencji.
Ale ...
trafia na to forum i przeczyta, ze .. o zgrozo ! Te bonki twierdza, ze dzogczen jest wyzsza sciezka niz mahamudra !
Jak sie poczuje ? Moze jak krolowa z bajki - lustereczko powiedz przecie kto jest najpieknniejszy na swiecie ?
- Jestes piekna krolowo, ale za gorami, za lasami .. mieszka dzogczen z bonkami
I co wtedy moze zrobic:
1. ze zwieszona glowa pogodzic sie, ze nie praktykuje najwyzszych nauk i nie ma szans na teczowe cialo dzogczen,
2. zaciekle zwalczac poglad o wyzszosci dzogczen,
3. zerwac z KK i rzucic sie w objecia dzogczen,
4. i Panu Bogu swieczke i diablu ogarek - po cichu (bo lama nie pozwala ! ) romansowac z dzogczen ?
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Może zrozumieć, że forum jest tylko forum i ruszyć na poszukiwanie prawdziwego nauczyciela.Igo pisze:I co wtedy moze zrobic
Pozdrawiam
/M
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- Intraneus
- ex Moderator
- Posty: 3671
- Rejestracja: pt cze 25, 2004 13:03
- Tradycja: Youngdrung Bon
- Lokalizacja: Pless/Silesia
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
moze jeszcze pomyslec, ze kazdy sobie rzepkę skrobie . czyli ze raczej kk nie powie "wiecie my praktykujemy mahamudre, ale to nie jest najwyzszy sciezka". no pomysl sam jak by to wygladalo od strony piaru?
Radical Polish Buddhism
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
W nawiazaniu do powyzszego:booker pisze:Milarepa (Mahamudra) rzekł:
"W przestrzeni pomiędzy myślami bez ustanku lśni niekonceptualna mądrość"
Sogyal Rimpoche (Dzogczen) rzekł:
"Gdy poprzednia myśl wygasła a następna myśl jeszcze nie powstała; w tej przerwie, pomiędzy nimi, czyż to nie jest świadomość chwili obecnej; świeża; dziewicza; niezakłócona nawet o włos koncepcji, jaśniejąca, naga przytomność ? -- Cóż, to właśnie jest Rigpa ! "
Pozdrawiam
/M
http://www.thebuddhadharma.com/issues/2 ... ction.html
Co bym przetlumaczyl jakos tak:One of the very famous phrases in this tradition comes from Milarepa: “In the gap between two thoughts, there’s the possibility to recognize rigpa.” Many people just focus on a gap and think, “That’s rigpa,” but they forget that there’s something else.
Z tego cytatu wynikaloby, ze sama mozliwosc jaka stwarza przerwa miedzy myslami jeszcze niekoniecznie oznacza rozpoznanie rigpy.Milarepa: "W przestrzeni miedzy dwoma myslami, pojawia sie MOZLIWOSC rozpoznania rigpy. Wielu ludzi koncentruje sie tylko na tej przerwie i mysli: "To jest rigpa", ale nie wiedza, ze chodzi o cos jeszcze.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Tak - niekoniecznie. Niemniej jednak, owa przerwa może się przyczynić do rozpoznania naturalnego stanu, tak jak i stan pozbawiony myśli. Jeśli jednak nie, to mogą te stany być punktem wyjścia. W czym zatem rzecz?Igo pisze:Z tego cytatu wynikaloby, ze sama mozliwosc jaka stwarza przerwa miedzy myslami jeszcze niekoniecznie oznacza rozpoznanie rigpy.
Pozdrawiam
kunzang
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Po prostu natknalem sie na wspomniany fragment i go przytoczylem, tak gwoli dopowiedzenia, bo zauwazylem, ze nawiazuje do mojej wymiany zdan z Bookerem, ktora miala miejsce wczesniej w niniejszym watku.kunzang pisze:W czym zatem rzecz?
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Rigpa, Kunszi, Umysl, Natura Umyslu
Witam
Pozdrawiam
kunzang
JasneIgo pisze:Po prostu (...)
Pozdrawiam
kunzang