Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
- Uromil
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 16:43
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Diamentowa Droga
- Lokalizacja: Łódź
Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
Witam, mam pytanie do praktykujących Karma Kagyu, a mianowicie czy recytowanie 11.000 mantry schronienia jako praktyki wstępnej wymaga za każdym razem zainicjowania mantry Medytacją Schronienia?
Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam serdecznie
Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam serdecznie
„- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? - spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. - Co wtedy? - Nic wielkiego. - zapewnił go Puchatek. - Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.”
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
Nie Poza tym... to nie jest mantra tylko modlitwa schronienia, którą można spotkać we wszystkich szkołach buddyzmu tybetańskiego. W sanskrycie brzmi ona tak:Uromil pisze:Witam, mam pytanie do praktykujących Karma Kagyu, a mianowicie czy recytowanie 11.000 mantry schronienia jako praktyki wstępnej wymaga za każdym razem zainicjowania mantry Medytacją Schronienia?
Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam serdecznie
Namo guru bhja
Namo buddhaja
Namo dharmaja
Namo sanghaja
Tybetańskie i polskie tłumaczenie masz w teście praktyki
odczuwaj dobro
- Uromil
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 16:43
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Diamentowa Droga
- Lokalizacja: Łódź
Re: Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
Nie jestem ekspertem ale w ośrodku oraz małej książeczce do medytacji schronienia używa sie określenia Mantra i jest ona częścią medytacji , wymawia sie ją po polsku od słów : Przyjmujemy schronienie w Lamie...itd, stad moje pytanie czy odmawiając Mantrę poza medytacja moge liczyć te 11.000....
„- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? - spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. - Co wtedy? - Nic wielkiego. - zapewnił go Puchatek. - Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.”
Re: Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
A czy nie jest to trochę podobne do Zdrowaśki? Chodzi mi nawet nie o to, że przyjmuje sie schronienie, tylko o ilość razy, jaką trzeba to powtórzyć.
- Karma Jesze
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 15:10
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtzang
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
Liczy się to co jest mówione podczas medytacji.Uromil pisze: stad moje pytanie czy odmawiając Mantrę poza medytacja moge liczyć te 11.000....
Praktykuj prawość poprzez trzy bramy!
- Uromil
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 16:43
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Diamentowa Droga
- Lokalizacja: Łódź
Re: Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
też tak sądziłem, że w trakcie medytacji
„- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? - spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. - Co wtedy? - Nic wielkiego. - zapewnił go Puchatek. - Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.”
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
A... teraz zrozumiałem o co pytasz Oczywiście, że powtórzenia liczymy tylko podczas medytacji.Uromil pisze:Nie jestem ekspertem ale w ośrodku oraz małej książeczce do medytacji schronienia używa sie określenia Mantra i jest ona częścią medytacji , wymawia sie ją po polsku od słów : Przyjmujemy schronienie w Lamie...itd, stad moje pytanie czy odmawiając Mantrę poza medytacja moge liczyć te 11.000....
PS.
Nie trzeba być ekspertem żeby wiedzieć, że to nie jest mantra. Jest to tybetańska modlitwa/inwokacja przyjęcia schronienia w lamie i trzech klejnotach.
odczuwaj dobro
- GreenTea
- ex Global Moderator
- Posty: 4530
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 22:04
- Płeć: kobieta
- Tradycja: Vajrayana
Re: Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
Cześć, Paolo,paolo pisze:Nie trzeba być ekspertem żeby wiedzieć, że to nie jest mantra. Jest to tybetańska modlitwa/inwokacja przyjęcia schronienia w lamie i trzech klejnotach.
myślę, że w przypadku medytacji schronienia nie jest błędem nazwanie formuły schronienia mantrą, gdy ma się na myśli wibracje aspektów schronienia, wizualizację tych aspektów, ich uaktywnienie i rozpuszczenie. Rozumiem, że mantry odnosisz głównie do Jidamów, aspektów Buddy, jednak można przecież przyjąć, że Drzewo Schronienia ze swoimi aspektami również stanowi formę medytacyjną z właściwą dla siebie wibracją energetyczną wyrażoną poprzez formułę schronienia. Nie można tak przyjąć? Mam oczywiście na myśli wyłącznie medytację schronienia, bo w innych medytacjach formuła schronienia pełni rolę taką właśnie, jak to napisałeś, ale w tej jednej medytacji schronienie jest obiektem medytacji, głównym jej przedmiotem, z własną wizualizacją i towarzyszącą jej fazą rozpuszczania.
Pozdrawiam, gt
- GreenTea
- ex Global Moderator
- Posty: 4530
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 22:04
- Płeć: kobieta
- Tradycja: Vajrayana
Re: Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
Piotrku,Piotrek pisze:A czy nie jest to trochę podobne do Zdrowaśki? Chodzi mi nawet nie o to, że przyjmuje sie schronienie, tylko o ilość razy, jaką trzeba to powtórzyć.
wątek dotyczy szczegółów określonej medytacji, trzymaj się tematu, bo w przeciwnym wypadku zmuszona będę pojawić się na zielono
pozdrawiam, gt
- Karinos
- Posty: 731
- Rejestracja: czw cze 17, 2010 19:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Wadżrajana
- Lokalizacja: Dublin/Irlandia
Re: Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
jak najbardziej !GreenTea pisze: myślę, że w przypadku medytacji schronienia nie jest błędem nazwanie formuły schronienia mantrą, gdy ma się na myśli wibracje aspektów schronienia, wizualizację tych aspektów, ich uaktywnienie i rozpuszczenie. Rozumiem, że mantry odnosisz głównie do Jidamów, aspektów Buddy, jednak można przecież przyjąć, że Drzewo Schronienia ze swoimi aspektami również stanowi formę medytacyjną z właściwą dla siebie wibracją energetyczną wyrażoną poprzez formułę schronienia. Nie można tak przyjąć? Mam oczywiście na myśli wyłącznie medytację schronienia, bo w innych medytacjach formuła schronienia pełni rolę taką właśnie, jak to napisałeś, ale w tej jednej medytacji schronienie jest obiektem medytacji, głównym jej przedmiotem, z własną wizualizacją i towarzyszącą jej fazą rozpuszczania.
Pozdrawiam, gt
sa tez mantry schronienia np: " namo buddhaya namo guruhe vajra viri virini shri daka dakini yoga yoginisarva buddha bodhisattvaya sharanam gacha me kye kye " z tradycji ShangpaKagyu
Modlitwy Schronienia albo pochadza od Buddy bezposrednio czy tez posrednio (Vajradhara), albo zostaly napisane przez wielkich mistrzow przeszlosci Padmasambhave itd. napewno niosa w sobie wielkie blogoslawienstwo.
-
- Senior User
- Posty: 398
- Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: Medytacja Schronienia i Mantra Schronienia
Wiesz każdy może ją nazwać jak chce, ale to nie zmienia faktu, że jest to jedna z popularnych modlitw schronia stosowanych w buddyzmie tybetańskim, którą we wspomnianej medytacji schronienia powtarza się jak mantrę. Nie odnoszę mantr głównie do jidamów, jest wiele rodzajów mantr np. mantry schronienia, mantry nasienne, rdzenne mantry, mantry działania, dharani, mantry ofiarne itd. itd. W przypadku tej medytacji bardziej poprawnie byłoby użyć określenia "powtarza się jak mantrę". Podobnie w nyndro mamy długą modlitwę schronienia, czy w guru jodze(z nyndro) również powtarza się długą modlitwę do lamy, ale nikt nie mówi tutaj, że są to mantry. Osobiście jest mi obojętne jak, kto i co w buddyzmie nazywa Ale pisząc na forum wolę trzymać się klasyki, bo jak powiedział Tenga Rinpocze " w przeciwnym razie za kilkadziesiąt lat nikt nie będzie wiedział co jest czym i skąd się wzięło". Ot, zadziałał u mnie odruch związany z tym, iż wiele razy udzielałem wyjaśnień do tej medytacji. Dlatego zareagowałem tak a nie inaczejGreenTea pisze:Cześć, Paolo,paolo pisze:Nie trzeba być ekspertem żeby wiedzieć, że to nie jest mantra. Jest to tybetańska modlitwa/inwokacja przyjęcia schronienia w lamie i trzech klejnotach.
myślę, że w przypadku medytacji schronienia nie jest błędem nazwanie formuły schronienia mantrą, gdy ma się na myśli wibracje aspektów schronienia, wizualizację tych aspektów, ich uaktywnienie i rozpuszczenie. Rozumiem, że mantry odnosisz głównie do Jidamów, aspektów Buddy, jednak można przecież przyjąć, że Drzewo Schronienia ze swoimi aspektami również stanowi formę medytacyjną z właściwą dla siebie wibracją energetyczną wyrażoną poprzez formułę schronienia. Nie można tak przyjąć? Mam oczywiście na myśli wyłącznie medytację schronienia, bo w innych medytacjach formuła schronienia pełni rolę taką właśnie, jak to napisałeś, ale w tej jednej medytacji schronienie jest obiektem medytacji, głównym jej przedmiotem, z własną wizualizacją i towarzyszącą jej fazą rozpuszczania.
Pozdrawiam, gt
Pozdro,
PS.
Masz rację, pisząc, że medytacja ta posiada swoją wibrację energetyczną, ale w tym przypadku modlitwa schronienia stanowi pomoc ułatwiającą nam rozwinięcie oddania itd. Ale nie jest ona ściśle związana z tą konkretną wizualizacją, ale została tutaj wyjkorzystana. W przypadku tej medytacji równie dobrze można by powtarzać dowolną inną modlitwę lub mantrę schronienia, ale lama Ole wybrał taką a nie inną. Natomiast w przypadku jidama istnieje bezpośredni związek między mantrą i formą jidama. Tutaj nie ma miejsca na dowolność.
Super To jest szczególna mantra schronienia posiadająca głebokie symboliczne znaczenie.Karinos pisze: namo buddhaya namo guruhe vajra viri virini shri daka dakini yoga yoginisarva buddha bodhisattvaya sharanam gacha me kye kye "
Na dosłonym poziomie oznacza ona:
Pokłon Buddzie Pokłon Guru doskonałym wirom i i wirinion, wspaniałym dakom i dakiniom, joginom i joginiom, wszyscy buddowie i bodhisattwie w was przyjmuję schronienie. Kje kje jest tybetańskim dodatkiem, który powtarza się na zakończenie recytacji mantry schronienia.
odczuwaj dobro