no zobaczmy co faktycznie jest nauczane slowami czcigodnego Ananndy Thery:
"Braminie, nie ma nawet jednego mnicha, któryby był dokładnie jak Błogosławiony, doskonale i w pełni oświecony będąc obdarzonym tymi samymi przymiotami. Błogosławiony jest zalożycielem, tym który wie, nauczającym drogi, nie odkrytej, nie znanej i nie nauczanej nigdy przedtem. Jest zdolny i zna drogę, jego uczniowie podażają dziś tą drogą, dlatego obdarzani są tymi wszystkimi przymiotami."
poslugujac sie twoja metoda analizy, cytujac dowolny fragment dowolnego zdania
jako rzekome nauczanie ( precyzyjnie - cos co "sutta mowi") mnozna rowniez zapytac:
1. dlaczego ta Sutta mówi że nie ma żadnego mnicha.
2. dlaczego ta Sutta mówi że nie ma żadnego mnicha, któryby był dokładnie jak Błogosławiony.
3. dlaczego ta Sutta mówi że nie ma żadnego mnicha, któryby był dokładnie jak Błogosławiony, doskonale i w pełni oświecony.
4. dlaczego ta Sutta mówi że nie ma żadnego mnicha, któryby był dokładnie jak Błogosławiony, doskonale i w pełni oświecony, będąc obdarzonym tymi samymi przymiotami.
5. dlaczego ta Sutta mówi że nie ma żadnego mnicha, któryby był dokładnie jak Błogosławiony, doskonale i w pełni oświecony, będąc obdarzonym nastepujacymi przymiotami: Błogosławiony jest zalożycielem.
6. dlaczego ta Sutta mówi że nie ma żadnego mnicha, któryby był dokładnie jak Błogosławiony, doskonale i w pełni oświecony, będąc obdarzonym nastepujacymi przymiotami: Błogosławiony jest zalożycielem. tym który wie, nauczającym drogi, nie odkrytej, nie znanej i nie nauczanej nigdy przedtem. Jest zdolny i zna drogę, jego uczniowie podażają dziś tą drogą, dlatego obdarzani są tymi wszystkimi przymiotami.
7. dlaczego ta Sutta mówi że nie ma żadnego mnicha, któryby był dokładnie jak Błogosławiony, doskonale i w pełni oświecony, będąc obdarzonym nastepujacymi przymiotami: Błogosławiony jest zalożycielem, tym który wie, nauczającym drogi.
8. dlaczego ta Sutta mówi że nie ma żadnego mnicha, któryby był dokładnie jak Błogosławiony, doskonale i w pełni oświecony, będąc obdarzonym nastepujacymi przymiotami: Błogosławiony jest zalożycielem. tym który wie, nauczającym drogi, nie odkrytej.
9. dlaczego ta Sutta mówi że nie ma żadnego mnicha, któryby był dokładnie jak Błogosławiony, doskonale i w pełni oświecony, będąc obdarzonym nastepujacymi przymiotami: Błogosławiony jest zalożycielem. tym który wie, nauczającym drogi, nie odkrytej, nie znanej.
10. dlaczego ta Sutta mówi że nie ma żadnego mnicha, któryby był dokładnie jak Błogosławiony, doskonale i w pełni oświecony, będąc obdarzonym nastepujacymi przymiotami: Błogosławiony jest zalożycielem. tym który wie, nauczającym drogi, nie odkrytej, nie znanej i nie nauczanej nigdy przedtem.
itd...
ty wybrales sobie na poczatku tego watku wersje 3, i taraz na jego koncu ja znowu
powtarzasz, tak jakby nikt ci na to nie odpowiedzial a sutta o tym milczala.
ze nie wspomne dobrej setki innych sutt w ktorych Blogoslawiony szczegolowo
i we wlasciwej kolejnosci opisuje wszystkie stopnie oswiecenia, lacznie z pelnym,
calkowitym, najwyzszym, nieprzescignionym we wszechswiecie bogow i ludzi
przebudzeniem, ktore nazywa mianem Nibbana i okresla jako cel swietego zycia.
tymczasem Czcigodny Ananda odpowiada na pytanie w wersjj 10, ktora to odpowiedz
rozszerza o wyjasnienie na czym mianowicie polega ta roznica:
Blogoslawiony odnalazl ta droge i naucza jej dla pozytku jego uczniow ktorzy z niej
czerpia pozytek.
czy cos nadal jest niejasne?
daj znac,
mettaya,
A.