Cytaty Nauczycieli
Moderator: iwanxxx
- lepsze
- ex Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 21:52
- Tradycja: Brak
- Lokalizacja: Toruń
Cytaty Nauczycieli
Witam,
postanowiłem zalożyć podobny do tego tematu wątek, ponieważ uważam że to całkiem dobry pomysł.
Tym razem jednak poprosze was o cytaty (uwaga teraz kryteria :mrgreen: ):
1. Nauczycieli szeroko pojętego buddyzmu Zen i Mahajany (pomijam kwestie związków mahajany z zen i ich wzajemnych zależności)
2. To mają być cytaty (czyli krótkie :mrgreen: ) INSPIRUJĄCE DO PRAKTYKI.
chyba wyraziłem się dość jasno
Co prawda różnych ludzi motywują różne rzeczy ale nie wrzucajmu tutaj wszystkiego co jest "tylko" fajne i nic więcej.
Pozdrawiam
Łukasz
PS. Ja od siebie dodam że mnie motywują dobrze niektóre koany. Niedługo wrzuce coś.
postanowiłem zalożyć podobny do tego tematu wątek, ponieważ uważam że to całkiem dobry pomysł.
Tym razem jednak poprosze was o cytaty (uwaga teraz kryteria :mrgreen: ):
1. Nauczycieli szeroko pojętego buddyzmu Zen i Mahajany (pomijam kwestie związków mahajany z zen i ich wzajemnych zależności)
2. To mają być cytaty (czyli krótkie :mrgreen: ) INSPIRUJĄCE DO PRAKTYKI.
chyba wyraziłem się dość jasno
Co prawda różnych ludzi motywują różne rzeczy ale nie wrzucajmu tutaj wszystkiego co jest "tylko" fajne i nic więcej.
Pozdrawiam
Łukasz
PS. Ja od siebie dodam że mnie motywują dobrze niektóre koany. Niedługo wrzuce coś.
"Rozkradzione krople
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
- iwanxxx
- Admin
- Posty: 5373
- Rejestracja: pn lis 17, 2003 13:41
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Buddhadharma
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
No to najsamprzód:
[center]"Ludzka Droga" - Seung Sahn Dae Soen Sa Nim[/center]
[center]Przybywa z pustymi rękami, odchodzi z pustymi rękami — oto Człowiek
Kiedy się rodzisz, skąd przybywasz?
Kiedy umierasz, dokąd odchodzisz?
Życie jest jak przepływający obłok, który się pojawia.
Śmierć jest jak przepływający obłok, który znika.
Przepływający obłok, sam w sobie, pierwotnie nie istnieje.
Życie i śmierć, przychodząc i odchodząc, także są takie.
Ale jest jedna rzecz, która zawsze pozostaje jasna
Jest czysta i jasna, niezależna od życia i śmierci
Co jest tą czystą i jasna rzeczą?[/center]
[center][/center]
[center]"Ludzka Droga" - Seung Sahn Dae Soen Sa Nim[/center]
[center]Przybywa z pustymi rękami, odchodzi z pustymi rękami — oto Człowiek
Kiedy się rodzisz, skąd przybywasz?
Kiedy umierasz, dokąd odchodzisz?
Życie jest jak przepływający obłok, który się pojawia.
Śmierć jest jak przepływający obłok, który znika.
Przepływający obłok, sam w sobie, pierwotnie nie istnieje.
Życie i śmierć, przychodząc i odchodząc, także są takie.
Ale jest jedna rzecz, która zawsze pozostaje jasna
Jest czysta i jasna, niezależna od życia i śmierci
Co jest tą czystą i jasna rzeczą?[/center]
[center][/center]
- lepsze
- ex Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 21:52
- Tradycja: Brak
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
[center]Wiersze pochodzące z 12 reguł świątyni mistrza Seung Sahna[/center]
[center]
-----------------*-----------------
W prawdziwej naturze
Nie ma tego i tamtego.
Wielkie Okrągłe Zwierciadło
Nie ma żadnych upodobań i niechęci.
-----------------**-----------------
Jeśli w tym żywocie
Nie otworzysz swego umysłu,
Nie będziesz mógł strawić
Nawet jednej kropli wody.
-----------------***-----------------
Pierwotnie nic nie istnieje
Lecz Budda praktykował nieporuszony pod drzewem Bodhi przez sześć lat
A przez lat dziewięć Bodhidharma siedział milcząc w Sorim
Jeśli potrafisz zburzyć mur swej jaźni,
Staniesz się nieskończony w czasie i przestrzeni.
-----------------****-----------------
Wielka droga nie jest trudna.
Po prostu odetnij wszelkie myślenie o dobru i złu.
Sól jest słona.
Cukier jest słodki.
-----------------*****-----------------
W wielkiej pracy życia i śmierci
Czas nie będzie na ciebie czekał.
Jeśli jutro umrzesz, jakie otrzymasz ciało?
Czy to wszystko nie jest najwyższej wagi?
Pośpiesz się, pośpiesz!!!
Błękitne niebo i zielona morze
Są pierwotną twarzą Buddy.
Dźwięk wodospadu i pieśń ptaka
Są wielkimi sutrami.
Dokąd idziesz?
Uważaj na swoje kroki.
Woda płynie w dół ku morzu.
Obłoki wznoszą się ku niebiosom.
----------------------------------
[/center]
[center][/center]
to są tylko wiersze, warto zajrzeć do podanego przeze mnie linku by zapoznac się z całością.
Swoją drogą jak tak dalej pójdzie to nam się zrobi galeria Sung Sahna a nie przekrojowy temat ;D.
Zachęcam więc innych do wpisywania.
Pozdrawiam
Łukasz
PS Jeszcze chciałem umieścić tutaj takie coś jak porady lub reguły życia stworzone przez Soyena Shaku , nauczyciela D.T.Suzukiego ale nie moge ich teraz znaleźć nawet po angielsku.
"Rozkradzione krople
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
- piotr
- ex Global Moderator
- Posty: 3569
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 08:02
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: brak
Kodo Sawaki - "Nauki Bezdomnego Kodo"
Witaj Łukasz
cieszy mnie, że tworzysz podobny wątek w panelu Zen. Ze swojej strony dodam kilka cytatów roshiego który zawsze mnie inspirował i inspiruje.
[center][/center]
§ Religia oznacza nie danie się zwieść przez cokolwiek, przeżyć swoje życie kompletnie w inny sposób. Religia nie może być słowem. Religia to życie przeżywane aktywnie. Czczenie sutr w samotności nie wystarczy. Religia musi się swobodnie przejawiać we wszystkich czynnościach, we wszystkich kierunkach, w każdym czasie, wszędzie.
§ Religia oznacza przeżyć swoje życie kompletnie nago.
§ Ktoś powiedział: "Sawaki roshi zmarnował całe swoje życie na praktyce zazen" - Kodo Sawaki, "Nauki Bezdomnego Kodo"
[center][/center]
Pozdrawiam,
pk
cieszy mnie, że tworzysz podobny wątek w panelu Zen. Ze swojej strony dodam kilka cytatów roshiego który zawsze mnie inspirował i inspiruje.
[center][/center]
§ Religia oznacza nie danie się zwieść przez cokolwiek, przeżyć swoje życie kompletnie w inny sposób. Religia nie może być słowem. Religia to życie przeżywane aktywnie. Czczenie sutr w samotności nie wystarczy. Religia musi się swobodnie przejawiać we wszystkich czynnościach, we wszystkich kierunkach, w każdym czasie, wszędzie.
§ Religia oznacza przeżyć swoje życie kompletnie nago.
§ Ktoś powiedział: "Sawaki roshi zmarnował całe swoje życie na praktyce zazen" - Kodo Sawaki, "Nauki Bezdomnego Kodo"
[center][/center]
Pozdrawiam,
pk
-
- konto zablokowane
- Posty: 96
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 21:36
Re: Cytaty nauczycieli
Warto wiedzieć, ze Xu Yun żył 120 lat (1840-1959), a wydarzenia, które wcześniej zacytowałem dotyczą tylko tego jednego, dziewięćdziesiątego drugiego roku jego życia.
Mistrz miał naprawdę długie, bardzo pracowite i również pełne cierpień życie.
Przez cały ten długi okres zachowywał jasny i niezmącony umysł.
W sto trzynastym roku życia napisał słowa:
"Gdy byłem świadkiem pięciu okresów panowania cesarzy i czterech kolejnych dynastii, zaszły wielkie przemiany.
Niewysłowione trudy uswiadomiły mi nietrwałość świata."
._
Mistrz miał naprawdę długie, bardzo pracowite i również pełne cierpień życie.
Przez cały ten długi okres zachowywał jasny i niezmącony umysł.
W sto trzynastym roku życia napisał słowa:
"Gdy byłem świadkiem pięciu okresów panowania cesarzy i czterech kolejnych dynastii, zaszły wielkie przemiany.
Niewysłowione trudy uswiadomiły mi nietrwałość świata."
._
Re: Cytaty nauczycieli
"Gdyby gdzieś tam był ptak, który zapragnąłby zmierzyć niebo zanim poleci, albo ryba, która chciałaby sprawdzić jak olbrzymi jest ocean zanim popłynie - nigdy nie zdołałyby odnaleźć swojej drogi na niebie ani w wodzie."
Dogen
Dogen
this is where words fail
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
[center]"Czasem któryś z uczniów zadaje mi pytanie: "Soen Sa Nimie, czy nie sądzisz, że gdy wygłaszasz Mowę Dharmy to ukazują się te myśli i idee?"
Wygłaszanie w takim stylu mowy jest konieczne.
Jeżeli usłyszysz raz, nie możesz tego użyć.
To jest tak, jak z reklamą telewizyjną - za każdym razem taka sama reklamówka. Potem idziesz do sklepu i kupujesz reklamowane rzeczy.
Już masz telewizyjny umysł.
Zen naszego stylu, to ciągle starający się, starający się, starający się umysł.
Nie wytwarzaj niczego, nie trzymaj się niczego, nie przywiązuj się do niczego, rzuć "ja, moje, mnie".
Bardzo proste słowa. Reklamowanie Zen.
Wtedy pewnego dnia właściwe działanie stanie się możliwe, ponieważ już jest ono w twojej świadomości.
Dlatego tylko próbuj, próbuj, próbuj.
Dobrze?
Soen Sa Nim Seung Sahn [/center]
Wygłaszanie w takim stylu mowy jest konieczne.
Jeżeli usłyszysz raz, nie możesz tego użyć.
To jest tak, jak z reklamą telewizyjną - za każdym razem taka sama reklamówka. Potem idziesz do sklepu i kupujesz reklamowane rzeczy.
Już masz telewizyjny umysł.
Zen naszego stylu, to ciągle starający się, starający się, starający się umysł.
Nie wytwarzaj niczego, nie trzymaj się niczego, nie przywiązuj się do niczego, rzuć "ja, moje, mnie".
Bardzo proste słowa. Reklamowanie Zen.
Wtedy pewnego dnia właściwe działanie stanie się możliwe, ponieważ już jest ono w twojej świadomości.
Dlatego tylko próbuj, próbuj, próbuj.
Dobrze?
Soen Sa Nim Seung Sahn [/center]
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
-
- konto zablokowane
- Posty: 96
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 21:36
Re: Cytaty nauczycieli
Jeśli ktoś nie potrafi przeniknąć zjawisk, nie można o nim rzec, że ma jasne, widzące wszystko oko. Nie posiadł on słów (zdolnych wyrazić oświecenie).
Dogen
Dogen
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
[center]Przeniknąć drogę Buddhy to przeniknąć siebie.
Przeniknąć siebie to zapomnieć o sobie.
Zapomnieć o sobie to być potwierdzonym przez niezliczone rzeczy.
Być potwierdzonym przez niezliczone rzeczy
to puścić swoje ciało i umysł, jak też ciało i umysł innych.
Dogen Zenji[/center][center]
[/center]
Przeniknąć siebie to zapomnieć o sobie.
Zapomnieć o sobie to być potwierdzonym przez niezliczone rzeczy.
Być potwierdzonym przez niezliczone rzeczy
to puścić swoje ciało i umysł, jak też ciało i umysł innych.
Dogen Zenji[/center][center]
[/center]
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
Re: Cytaty nauczycieli
Osiągnięcie szczęścia bez miłości nie jest możliwe.
Prawdziwa miłość ma taką moc, że może uzdrowić każdą sytuację i doprowadzić do przemiany, nadając naszemu życiu głęboki sens.
Thich Nhat Hanh
Prawdziwa miłość ma taką moc, że może uzdrowić każdą sytuację i doprowadzić do przemiany, nadając naszemu życiu głęboki sens.
Thich Nhat Hanh
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
No jest niewiele większy, mam go z tądbooker pisze:Booki masz może link do większej wersji tego obrazka. Może mógłbyś go wkleić gdzieś w galerii.
Pozdr
/mk
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Cytaty nauczycieli
Witam
By nie było, iż tylko zrzędzę, cytat.
''Wszędzie światło, żyję we wszystkim.
Unikam Myśli, pojawia się Wszystko.
Lecz jeśli jeden ze zmysłów zatańczy,
Zbiorą się chmury. Złudzenie? Satori?
Nieważne. Przestrzegaj Prawa, wszystko w porządku.
Nirwana? Samsara? Dwa nieistotne kwiaty.''
Chosetsu
Pozdrawiam
kunzang
By nie było, iż tylko zrzędzę, cytat.
''Wszędzie światło, żyję we wszystkim.
Unikam Myśli, pojawia się Wszystko.
Lecz jeśli jeden ze zmysłów zatańczy,
Zbiorą się chmury. Złudzenie? Satori?
Nieważne. Przestrzegaj Prawa, wszystko w porządku.
Nirwana? Samsara? Dwa nieistotne kwiaty.''
Chosetsu
Pozdrawiam
kunzang
Re: Cytaty nauczycieli
cosik świrypnęło i grzbyknęło wewnętrznie po tym cytacie, jak po mało którym, dziękikunzang pisze: ''Wszędzie światło, żyję we wszystkim.
Unikam Myśli, pojawia się Wszystko.
Lecz jeśli jeden ze zmysłów zatańczy,
Zbiorą się chmury. Złudzenie? Satori?
Nieważne. Przestrzegaj Prawa, wszystko w porządku.
Nirwana? Samsara? Dwa nieistotne kwiaty.''
Chosetsu
this is where words fail
- Amicus
- ex Moderator
- Posty: 197
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 11:53
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: none
- Lokalizacja: Kraków
Re: Cytaty nauczycieli
Ja sobie to skopiowalem do pliku txt, by miec pod reka. Tylko mam pytanie: jaki Chosetsu? Staram sie znalezc wiecej jego utworow, ale brak mi odpowiedniego "klucza". Znalazlem na razie tylko wersje angielska:
"Light everywhere, i live in all.
Avoiding thought, all appears.
Yet should one of the six senses stir,
Clouds gather. Delusion? Satori?
Forget them. Follow the law, all's well.
Nirvana? Samsara? Airy flowers both."
"Light everywhere, i live in all.
Avoiding thought, all appears.
Yet should one of the six senses stir,
Clouds gather. Delusion? Satori?
Forget them. Follow the law, all's well.
Nirvana? Samsara? Airy flowers both."
- lepsze
- ex Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 21:52
- Tradycja: Brak
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
Pozwole sobie po angielsku chociaż sam niechciałbym żeby to się stało regułą.
[center]Take a good look at yourself.
All truths are within you.
To look for truth outside yourself is to search for water outside the ocean.
Master Seongcheol [/center]
[center]Take a good look at yourself.
All truths are within you.
To look for truth outside yourself is to search for water outside the ocean.
Master Seongcheol [/center]
"Rozkradzione krople
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
Re: Cytaty nauczycieli
Dobre Co ciekawe, Seneka sam odebrał sobie życie. Nie wiedziałem, że był buddystą...dominikdano pisze:Inaczej niż życie, śmierć nie może zostać człowiekowi odebrana
i dlatego możemy uważać ją za dar Boga.
Ja znalazłem taki cytat,a w zasadzie to wiersz rosziego Jakusho Kwong'a:
Noc umiera, przechodząc w dzień.
Dzień umiera, przechodząc w noc.
Wydech jest bliską z utratą,
A przy wdechu odżywam.
Re: Cytaty nauczycieli
Zrobiłem literówkę, powinno być tak:Nezz pisze:Noc umiera, przechodząc w dzień.
Dzień umiera, przechodząc w noc.
Wydech jest bliską z utratą,
A przy wdechu odżywam.
Noc umiera, przechodząc w dzień.
Dzień umiera, przechodząc w noc.
Wydech jest blisko z utratą,
A przy wdechu odżywam.
Oświeconego mnicha - tak. Równie dobrze ja mogę zostać mnichem i wszystko co powiem będziecie brali za mądrość. Nonsens.Amicus pisze:Jak myslicie, czy powinnismy przyjac, ze slowa mnicha sa zawsze madre?
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
Jeden się przesłyszał i zrozumiał że "Budda to sandały z trawy" i doznał oświecenia jak zchodząc z górki fiknął orła i podarł sandałyAmicus pisze:Mozna by pomyslec, ze slowa mistrzow (zwlaszcza zen) nalezy "zazywac" ostroznie -
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
[center]Co to jest umysł? Jeśli próbujesz zrozumieć to intelektualnie, nie odnajdziesz go. Nasz umysł jest wielki, ale także mały. Bardzo ostra igła nie może go dotknąć, bo jest mniejszy niż jej czubek. Ale jednocześnie większy niż cały wszechświat. Czasami nasz umysł jest bardzo jasny, czasami bardzo ciemny. Jeśli stwarzasz "moją ścieżkę", stwarzasz także "mój umysł". Jeśli pozwolisz odejść owemu "mojemu umysłowi" stajesz się Buddą. Wtedy każda ścieżka zaprowadzi cię na szczyt.
Jeśli kontrolujesz swój umysł, kontrolujesz wszystko. Ale jeśli mówisz "ja kontroluje swój umysł", to czym jest to, co kontroluje umysł? Czy to jakiś inny umysł, który kontroluje umysł, czy to nie - umysł? Jak kontrolujesz umysł? Gdzie jest twój umysł? Czy ty i twój umysł to jedność czy dwie różne rzeczy? To samo, czy różne? Wielki problem! To wszystko jest tylko myśleniem.[/center]
[center] Mistrz Seung Sahn [/center]
Jeśli kontrolujesz swój umysł, kontrolujesz wszystko. Ale jeśli mówisz "ja kontroluje swój umysł", to czym jest to, co kontroluje umysł? Czy to jakiś inny umysł, który kontroluje umysł, czy to nie - umysł? Jak kontrolujesz umysł? Gdzie jest twój umysł? Czy ty i twój umysł to jedność czy dwie różne rzeczy? To samo, czy różne? Wielki problem! To wszystko jest tylko myśleniem.[/center]
[center] Mistrz Seung Sahn [/center]
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Chosetsu
Witam
Cytat Chosetsu, pochodzi stąd:
Mahajana.net - Haiku
Pozdrawiam
kunzang
eee... umknęło mi, to pytanieAmicus pisze:Tylko mam pytanie: jaki Chosetsu? Staram sie znalezc wiecej jego utworow, ale brak mi odpowiedniego "klucza".
Cytat Chosetsu, pochodzi stąd:
Mahajana.net - Haiku
Pozdrawiam
kunzang
- lepsze
- ex Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 21:52
- Tradycja: Brak
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
[center]Wszyscy Patriarchowie są dla nas niepojęci
I nie trwają wiecznie.
O, moi uczniowie, badajcie, badajcie.
Co? To właśnie. Tylko to.
BEIREI (X w.)[/center]
I nie trwają wiecznie.
O, moi uczniowie, badajcie, badajcie.
Co? To właśnie. Tylko to.
BEIREI (X w.)[/center]
"Rozkradzione krople
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
- lepsze
- ex Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 21:52
- Tradycja: Brak
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
"Wielki umysł jest czymś do wyrażania, a nie czymś do pojęcia. Wielki umysł jest czymś, co macie, a nie czymś, czego należy szukać."
-Shunryu Suzuki
"Rozkradzione krople
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
Re: Cytaty nauczycieli
czytam sobie to: http://www.miskaryzu.republika.pl/yun_men.html
i nie mogę wyjść z zachwytu - on jest niemożliwy:
„Nie wolno wam ani dawać się nabierać na sztuczki innych, ani po prostu akceptować ich wskazówek W chwili, gdy widzicie starego mnicha otwierającego usta, macie skłonność do wkładania w swe usta ogromnych głazów, a kiedy później zbieracie się w małe grupy, [aby rozprawiać o jego słowach], zachowujecie się dokładnie jak te zielone muchy na gównie, które ramię w ramię starają się je całe połknąć! Co za wstyd, bracia!
albo jeszcze lepiej:
W międzyczasie oszukujecie mistrza w swoim własnym domu. Czy to jest w porządku? Kiedy uda wam się znaleźć trochę śluzu na mojej dupie, zlizujecie go, biorąc go za swoją własną jaźń, i mówicie: „Rozumiem czan, rozumiem tao!”. Nawet, jeśli uda wam się przeczytać cały buddyjski kanon – to co z tego?!
i nie mogę wyjść z zachwytu - on jest niemożliwy:
„Nie wolno wam ani dawać się nabierać na sztuczki innych, ani po prostu akceptować ich wskazówek W chwili, gdy widzicie starego mnicha otwierającego usta, macie skłonność do wkładania w swe usta ogromnych głazów, a kiedy później zbieracie się w małe grupy, [aby rozprawiać o jego słowach], zachowujecie się dokładnie jak te zielone muchy na gównie, które ramię w ramię starają się je całe połknąć! Co za wstyd, bracia!
albo jeszcze lepiej:
W międzyczasie oszukujecie mistrza w swoim własnym domu. Czy to jest w porządku? Kiedy uda wam się znaleźć trochę śluzu na mojej dupie, zlizujecie go, biorąc go za swoją własną jaźń, i mówicie: „Rozumiem czan, rozumiem tao!”. Nawet, jeśli uda wam się przeczytać cały buddyjski kanon – to co z tego?!
- iwanxxx
- Admin
- Posty: 5373
- Rejestracja: pn lis 17, 2003 13:41
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Buddhadharma
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
Wielkie dzięki i pokłon dla niego za suche gówno na patyku.i nie mogę wyjść z zachwytu - on jest niemożliwy:
Pzdr
Piotr
- jerez
- ex Moderator
- Posty: 993
- Rejestracja: wt lut 24, 2004 14:30
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Cytaty nauczycieli
Nie wiem czy autor cytowanego tekstu przeze mnie nauczal zen, ale zyl w japoni i tez mi sie tak wydaje, wiec tu go umiescilem. Ile razy go czytam tyle razy robi na mnie wrazenie Polecam
TESTAMENT SAMURAJA
MIYAMOTO MUSASHI
Samuraj i mistrz miecza, 12 maja 1645 r. napisał swój duchowy
testament, który po dzisiejszy dzień jest drogowskazem dla wielu
ćwiczących i studiujących sztuki BUDO.
- Nie posiadam rodziców, z nieba i ziemi czynię swoich rodziców.
- Nie posiadam domu, głębia mojej duszy jest moim domem.
- Nie posiadam mocy boskiej, z uczciwości czynię moją moc.
- Nie posiadam bogactw, pokora jest moim bogactwem.
- Nie posiadam mocy magicznej, wewnętrzna moc jest moją magią.
- Nie posiadam życia ani śmierci, z wieczności czynię moje życie i śmierć.
- Nie posiadam ciała, odwaga to moje ciało.
- Nie posiadam oczu, błysk światła to moje oczy.
- Nie posiadam uszu, z rozsądku czynię moje uszy.
- Nie posiadam kończyn, z zapału czynię moje kończyny.
- Nie posiadam prawa, z własnej ochrony czynię moje prawo.
- Nie posiadam strategii. Swoboda by zabić i swoboda by zwrócić życie to moja strategia.
- Nie posiadam zamiaru, dogodna sposobność jest moim zamiarem.
- Nie posiadam cudu, tylko prawo jest moim cudem.
- Nie posiadam zasad, z adaptacji wszystkich rzeczy czynię moje zasady.
- Nie posiadam taktyki, z istnienia pustki czynię moją taktykę.
- Nie posiadam talentu, z szybkiego umysłu czynię mój talent.
- Nie posiadam wrogów, z roztargnienia czynię mojego wroga.
- Nie posiadam przyjaciół, mój umysł jest moim przyjacielem.
- Nie posiadam zbroi, z życzliwości i sprawiedliwości czynię moją zbroję.
- Nie posiadam zamku, nieporuszony duch jest moim zamkiem.
- Nie posiadam miecza, nieporuszony umysł jest moim mieczem.
z AIKIDO 1990/2
TESTAMENT SAMURAJA
MIYAMOTO MUSASHI
Samuraj i mistrz miecza, 12 maja 1645 r. napisał swój duchowy
testament, który po dzisiejszy dzień jest drogowskazem dla wielu
ćwiczących i studiujących sztuki BUDO.
- Nie posiadam rodziców, z nieba i ziemi czynię swoich rodziców.
- Nie posiadam domu, głębia mojej duszy jest moim domem.
- Nie posiadam mocy boskiej, z uczciwości czynię moją moc.
- Nie posiadam bogactw, pokora jest moim bogactwem.
- Nie posiadam mocy magicznej, wewnętrzna moc jest moją magią.
- Nie posiadam życia ani śmierci, z wieczności czynię moje życie i śmierć.
- Nie posiadam ciała, odwaga to moje ciało.
- Nie posiadam oczu, błysk światła to moje oczy.
- Nie posiadam uszu, z rozsądku czynię moje uszy.
- Nie posiadam kończyn, z zapału czynię moje kończyny.
- Nie posiadam prawa, z własnej ochrony czynię moje prawo.
- Nie posiadam strategii. Swoboda by zabić i swoboda by zwrócić życie to moja strategia.
- Nie posiadam zamiaru, dogodna sposobność jest moim zamiarem.
- Nie posiadam cudu, tylko prawo jest moim cudem.
- Nie posiadam zasad, z adaptacji wszystkich rzeczy czynię moje zasady.
- Nie posiadam taktyki, z istnienia pustki czynię moją taktykę.
- Nie posiadam talentu, z szybkiego umysłu czynię mój talent.
- Nie posiadam wrogów, z roztargnienia czynię mojego wroga.
- Nie posiadam przyjaciół, mój umysł jest moim przyjacielem.
- Nie posiadam zbroi, z życzliwości i sprawiedliwości czynię moją zbroję.
- Nie posiadam zamku, nieporuszony duch jest moim zamkiem.
- Nie posiadam miecza, nieporuszony umysł jest moim mieczem.
z AIKIDO 1990/2
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
[center]Świadomość jaką zachowujemy na jawie, Budda nazwał snem.
Akceptacja, że życie to sen, może okazać się trudna,
szczególnie jeśli zdaje się ono oferować zadowolenie i szczęście.
Nikt nie lubi być budzony z przyjemnego snu, a co dopiero, gdy mówi mu się,
iż jego życie to tylko złudzenie.
Stosunkowo niewielu ludzi zdaje sobie jednak sprawę,
iż do rozpoznania nietrwałej i iluzorycznej natury codziennego życia
potrzebna jest poważna,
codzienna praktyka.
Nie wystarczy tylko posłuchać moich słów,
przeczytać książkę
lub dojść do intelektualnego zrozumienia tej prawdy.
Nawet jeśli rozumiemy, iż nasze życie jest pozbawione substancji,
nierzeczywiste i podobne do sennego marzenia,
nadal ponosimy odpowiedzialność za ten sen,
bez względu na to, czy doświadczany jest na jawie,
czy nie.
Mistrz Szeng-jen[/center]
Akceptacja, że życie to sen, może okazać się trudna,
szczególnie jeśli zdaje się ono oferować zadowolenie i szczęście.
Nikt nie lubi być budzony z przyjemnego snu, a co dopiero, gdy mówi mu się,
iż jego życie to tylko złudzenie.
Stosunkowo niewielu ludzi zdaje sobie jednak sprawę,
iż do rozpoznania nietrwałej i iluzorycznej natury codziennego życia
potrzebna jest poważna,
codzienna praktyka.
Nie wystarczy tylko posłuchać moich słów,
przeczytać książkę
lub dojść do intelektualnego zrozumienia tej prawdy.
Nawet jeśli rozumiemy, iż nasze życie jest pozbawione substancji,
nierzeczywiste i podobne do sennego marzenia,
nadal ponosimy odpowiedzialność za ten sen,
bez względu na to, czy doświadczany jest na jawie,
czy nie.
Mistrz Szeng-jen[/center]
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- lepsze
- ex Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 21:52
- Tradycja: Brak
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
Z serii Chao-Chou (w skrócie pisałem CC):
Mnich zapytał: "Właśnie przybyłem do tego klasztoru. Nie wiem nic o Zen."
CC powiedził:"Jak masz na imię"
Mnich:"Hui-nan"
CC: "I mówi mi taki, że >>nic nie wie<<"
Pewien praktykujący zobaczył w rękach CC kij i powiedział:" Czy to prawda, że Budda nigdy nie odmawiał prośbom ludzi?"
CC: "To prawda"
Praktykujący: " Chciałbym, żebyś dał mi ten kij, który masz w ręku. Czy mogę?"
CC: "Człowiek honoru nie zabiera komuś jego ulubionej rzeczy."
praktykujący:" Ja nie jestem człowiekeim honoru"
CC:" A ja nie jestem buddą"
Mnich zapytał: "Jaki jest cel przyjścia naszego założyciela z Zachodu?"
[jaki jest sens buddyzmu]
CC: " Jest nim noga od krzesła".
Mnich: " To o to chodzi, prawda?"
CC:" Jeśli to o to chodzi, to możesz ją sobie wyjąć i zabrać"
Ktoś zapytał:" Co jest wielką doskonałą mądrością?"
CC: "Wielka doskonała mądrość"
Mnich zapytał: "Właśnie przybyłem do tego klasztoru. Nie wiem nic o Zen."
CC powiedził:"Jak masz na imię"
Mnich:"Hui-nan"
CC: "I mówi mi taki, że >>nic nie wie<<"
Pewien praktykujący zobaczył w rękach CC kij i powiedział:" Czy to prawda, że Budda nigdy nie odmawiał prośbom ludzi?"
CC: "To prawda"
Praktykujący: " Chciałbym, żebyś dał mi ten kij, który masz w ręku. Czy mogę?"
CC: "Człowiek honoru nie zabiera komuś jego ulubionej rzeczy."
praktykujący:" Ja nie jestem człowiekeim honoru"
CC:" A ja nie jestem buddą"
Mnich zapytał: "Jaki jest cel przyjścia naszego założyciela z Zachodu?"
[jaki jest sens buddyzmu]
CC: " Jest nim noga od krzesła".
Mnich: " To o to chodzi, prawda?"
CC:" Jeśli to o to chodzi, to możesz ją sobie wyjąć i zabrać"
Ktoś zapytał:" Co jest wielką doskonałą mądrością?"
CC: "Wielka doskonała mądrość"
"Rozkradzione krople
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
[center]W pewnym sensie mamy ośrodek zen i te wszystkie formy praktyki po to,
aby ludzie mogli tu przyjść, praktykować i nie mieć żadnej potrzeby ośrodka zen.
Wtedy kiedy przyjadą do ośrodka, to nie dlatego, że mają jakąkolwiek potrzebę ośrodka,
tylko po to, żeby pomóc innym.
A więc to jest Wasze zadanie,
wielkie zadanie domowe.[/center]
[center]DSSN Seung Sahn[/center]
aby ludzie mogli tu przyjść, praktykować i nie mieć żadnej potrzeby ośrodka zen.
Wtedy kiedy przyjadą do ośrodka, to nie dlatego, że mają jakąkolwiek potrzebę ośrodka,
tylko po to, żeby pomóc innym.
A więc to jest Wasze zadanie,
wielkie zadanie domowe.[/center]
[center]DSSN Seung Sahn[/center]
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- lepsze
- ex Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 21:52
- Tradycja: Brak
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
">>Ja<< jest tylko słowem"
-przysłowie Zen
//przeczytane w empiku w jakiejś książce o Zen
-przysłowie Zen
//przeczytane w empiku w jakiejś książce o Zen
"Rozkradzione krople
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
- iwanxxx
- Admin
- Posty: 5373
- Rejestracja: pn lis 17, 2003 13:41
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Buddhadharma
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
Praktyka jest jak płynięcie łodzią w górę rzeki. Jeśli nie będziecie wiosłować bez przerwy, prąd zniesie was w dół. Ryż gotuje się, aż będzie miękki, bez żadnych przerw. Jeśli gotujecie przez jakiś czas, wyłączycie gaz, a potem znowu włączycie i tak dalej, na pewno nie otrzymacie dobrego ryżu. Podobnie z praktyką. Podtrzymuje się ją w sposób ciągły, a nie z przerwami.
Mistrz Szeng-Jen, "Osiaganie Umysłu Buddy"
[center]
[/center][center][/center]
Mistrz Szeng-Jen, "Osiaganie Umysłu Buddy"
[center]
[/center][center][/center]
Mistrz Paderewski
Nie jest to tekst z tradycji Zen, ale z Jodo Shinshu.
Wyjątkowo inspirująca historia (no a poza tym ciekawostka związana z naszym Paderewskim:-)).
Przepraszam, że zamieszczam tekst angielski, ale niestety nie dysponuję polskim tłumaczeniem polskim.
An American Girl and Paderewski
There is a story about an American teenage girl who was sightseeing in Germany.
One day the American girl visited Beethoven's house. When she saw the piano that
was used by Beethoven, she, being an accomplished pianist, could not resist her
desire to play it. Thus she sat on a chair in front of the piano and played one
of her favorite numbers. Since she played well, some tourists in the room
clapped their hands. She was proud of herself.
After playing, she moved from the chair and started to look at the things, such
as lamps and books, which were used by Beethoven. Then an elderly gentleman came
into the same room. When he came to Beethoven's piano, he sat on the chair where
the girl had played music a little while before. The elderly gentleman sat there
quietly. He looked as if he were meditating.
The girl was curiously watching him. Then a tourist approached her and whispered
into her ear, "Do you know who that gentleman is? He is Paderewski, a famous
Polish pianist. He is probably the greatest pianist alive today." She had heard
much about Paderewski, but she had never seen him before. She was very excited
to see such a famous pianist before her eyes. She thought that Paderewski would
play music on the piano just as she had done a little while before. She waited
and waited, but he did not start playing. Minutes passed. But he did not play.
The girl became impatient. She finally approached Paderewski and said, "Mr.
Paderewski, aren't you going to play?" The master answered, "No." She said, "Mr.
Paderewski, it would be a great honor for us if you would let us listen to your
music." Paderewski answered, "No, Miss, I am sorry. I won't play now. As a
matter of fact, I cannot play. I cannot play music on this piano. This is the
piano of Beethoven, my teacher. Miss, I am nothing before this piano, before my
teacher. I am totally worthless. I am not worthy even to touch this piano." When
she listened to his words, she was deeply moved.
Let me comment on this story. The two pianists in this story, an American girl
and Paderewski, show us two different stages in human life--the growing stage
and the maturing stage. The girl represents the growing stage and Paderewski the
maturing stage. Both were excellent pianists. But there was a considerable
difference between them. The girl was a good pianist--a capable and skillful
pianist; but Paderewski was a humble pianist, a great pianist.
The difference was that Paderewski had deeper respect for Beethoven than the
girl did. The girl certainly had some respect for Beethoven; but her respect
could not be compared with Paderewski's. He had tremendous respect for the great
composer. He knew his limitations, smallness, and worthlessness before him. He
was nothing before him. He was completely bowing down his head before him.
It is one thing to be good. But it is quite another to be humble. Being good is
not good enough. We must know the limitations, smallness, and emptiness of our
being. A good person must become a humble person. The girl must become a Paderewski.
Besides deep understanding of the pettiness of our being, besides humility,
besides deep respect for the Dharma, what else do we need in our lives? If we
are truly bowing our heads before the Dharma, that is itself our liberation.
Shinran's view of liberation is fully expressed in his words at the end of his
Shoshinge, "Just entrust yourself to the words of these [seven] great monks." He
says that if we can truly respect and bow our heads before our teachers, that is
all there is in Buddhism; nothing else is necessary. Our liberation is fully
realized there.
Many people think that Buddhism means a practice or efforts to perfect
themselves. But the most important thing in Buddhism is not practices or efforts
to perfect ourselves; it is the realization that something perfect--a wonderful
Dharma tradition--is already given to us. We need only to receive it, to listen
to it.
Nobuo Haneda
Wyjątkowo inspirująca historia (no a poza tym ciekawostka związana z naszym Paderewskim:-)).
Przepraszam, że zamieszczam tekst angielski, ale niestety nie dysponuję polskim tłumaczeniem polskim.
An American Girl and Paderewski
There is a story about an American teenage girl who was sightseeing in Germany.
One day the American girl visited Beethoven's house. When she saw the piano that
was used by Beethoven, she, being an accomplished pianist, could not resist her
desire to play it. Thus she sat on a chair in front of the piano and played one
of her favorite numbers. Since she played well, some tourists in the room
clapped their hands. She was proud of herself.
After playing, she moved from the chair and started to look at the things, such
as lamps and books, which were used by Beethoven. Then an elderly gentleman came
into the same room. When he came to Beethoven's piano, he sat on the chair where
the girl had played music a little while before. The elderly gentleman sat there
quietly. He looked as if he were meditating.
The girl was curiously watching him. Then a tourist approached her and whispered
into her ear, "Do you know who that gentleman is? He is Paderewski, a famous
Polish pianist. He is probably the greatest pianist alive today." She had heard
much about Paderewski, but she had never seen him before. She was very excited
to see such a famous pianist before her eyes. She thought that Paderewski would
play music on the piano just as she had done a little while before. She waited
and waited, but he did not start playing. Minutes passed. But he did not play.
The girl became impatient. She finally approached Paderewski and said, "Mr.
Paderewski, aren't you going to play?" The master answered, "No." She said, "Mr.
Paderewski, it would be a great honor for us if you would let us listen to your
music." Paderewski answered, "No, Miss, I am sorry. I won't play now. As a
matter of fact, I cannot play. I cannot play music on this piano. This is the
piano of Beethoven, my teacher. Miss, I am nothing before this piano, before my
teacher. I am totally worthless. I am not worthy even to touch this piano." When
she listened to his words, she was deeply moved.
Let me comment on this story. The two pianists in this story, an American girl
and Paderewski, show us two different stages in human life--the growing stage
and the maturing stage. The girl represents the growing stage and Paderewski the
maturing stage. Both were excellent pianists. But there was a considerable
difference between them. The girl was a good pianist--a capable and skillful
pianist; but Paderewski was a humble pianist, a great pianist.
The difference was that Paderewski had deeper respect for Beethoven than the
girl did. The girl certainly had some respect for Beethoven; but her respect
could not be compared with Paderewski's. He had tremendous respect for the great
composer. He knew his limitations, smallness, and worthlessness before him. He
was nothing before him. He was completely bowing down his head before him.
It is one thing to be good. But it is quite another to be humble. Being good is
not good enough. We must know the limitations, smallness, and emptiness of our
being. A good person must become a humble person. The girl must become a Paderewski.
Besides deep understanding of the pettiness of our being, besides humility,
besides deep respect for the Dharma, what else do we need in our lives? If we
are truly bowing our heads before the Dharma, that is itself our liberation.
Shinran's view of liberation is fully expressed in his words at the end of his
Shoshinge, "Just entrust yourself to the words of these [seven] great monks." He
says that if we can truly respect and bow our heads before our teachers, that is
all there is in Buddhism; nothing else is necessary. Our liberation is fully
realized there.
Many people think that Buddhism means a practice or efforts to perfect
themselves. But the most important thing in Buddhism is not practices or efforts
to perfect ourselves; it is the realization that something perfect--a wonderful
Dharma tradition--is already given to us. We need only to receive it, to listen
to it.
Nobuo Haneda
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
[center]"Usilowanie znalezienia buddy albo oswiecenia jest jak chwytanie przestrzeni. Przestrzen posiada nazwe ale nie posiada formy. Nie jest czyms co móglbys podniesc albo polozyc. A z pewnoscia nie zdolasz tego uchwycic. Poza umyslem nigdy nie zobaczysz buddy. Budda jest produktem twojego umyslu. Po co wiec wygladac go gdzies poza nim? "
- BodhiDharma
[/center]
- BodhiDharma
[/center]
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- lepsze
- ex Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 21:52
- Tradycja: Brak
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
nie wierze że bodhidharma wypowiedział aż tyle słów ;Dbooker pisze:Usilowanie znalezienia buddy albo oswiecenia jest jak chwytanie przestrzeni. Przestrzen posiada nazwe ale nie posiada formy. Nie jest czyms co móglbys podniesc albo polozyc. A z pewnoscia nie zdolasz tego uchwycic. Poza umyslem nigdy nie zobaczysz buddy. Budda jest produktem twojego umyslu. Po co wiec wygladac go gdzies poza nim? "
- BodhiDharma
"Rozkradzione krople
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
Re: Cytaty nauczycieli
hihi, można nawet sobie kazania poczytać, ale nikt nie powiedział, że są one prawdziwe.
"Mógłbym kontynuować, ale czas skończyć to kazanie."
"Mógłbym kontynuować, ale czas skończyć to kazanie."
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
Nie wiem. Podobno napisał jakąś knigę, wiec to może być z tej ksiązki, nie z gadania.nie wierze że bodhidharma wypowiedział aż tyle słów ;D
Pozdrawiam
/M
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
[center]"Pierwotnie nie ma nic. Jest tylko to, co sam stworzyłeś.
Jeżeli niczego nie stworzyłeś, to niczego nie będzie Ci brakować."
DSSN Seung Sahnn [/center]
Jeżeli niczego nie stworzyłeś, to niczego nie będzie Ci brakować."
DSSN Seung Sahnn [/center]
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- lepsze
- ex Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 21:52
- Tradycja: Brak
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cytaty nauczycieli
co to za meksykaniec?DSSN Seung Sahnn
"Rozkradzione krople
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
jej skóra
czyni wodę wiosną. "
by Har Dao _/|\_
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Cytaty nauczycieli
To nie meksykaniec, tylko Gandalf The Grey.lepsze pisze:co to za meksykaniec?DSSN Seung Sahnn
Twój
/M
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
Re: Cytaty nauczycieli
To by znaczyło, że jeszcze wrócibooker pisze:To nie meksykaniec, tylko Gandalf The Grey.
A te kapelusze to są dopiero fajne.
이 뭣고?
- monaszi
- Senior User
- Posty: 547
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:23
- Płeć: kobieta
- Tradycja: Zen/Kwan Um
- Lokalizacja: Łódź
Re: Cytaty nauczycieli
To by znaczyło, że będzie DSSN Seung Sahn The White :lol: (Europejczyk?) .nayael pisze:To by znaczyło, że jeszcze wróci
10 razy upaść... 11 razy wstać
Re: Cytaty nauczycieli
No co się czepiacie
Wygląda fantastycznie, a jego uśmiech pokazuje jak się czuje we wnętrzu. :mrgreen:
Wygląda fantastycznie, a jego uśmiech pokazuje jak się czuje we wnętrzu. :mrgreen:
Mówienie o problemach osobistych nie jest dla mnie słabością. Słabością jest dla mnie ukrywanie ich ze strachu przed oceną.
Re: Cytaty nauczycieli
Czesc,
jeden z najbardziej inspirujacych mnie cytatow pochodzi od Czcigodnego Mistrza Zen Seung Sahna:
"Mówisz, że możesz - to możesz.
Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz".
i drugi też Jego:
"Dziesięć razy upaść, jedenaście razy się podnieść".
pozdrawiam serdecznie,
jeden z najbardziej inspirujacych mnie cytatow pochodzi od Czcigodnego Mistrza Zen Seung Sahna:
"Mówisz, że możesz - to możesz.
Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz".
i drugi też Jego:
"Dziesięć razy upaść, jedenaście razy się podnieść".
pozdrawiam serdecznie,
"Mówisz, że możesz - to możesz.
Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Mistrz Zen Seung Sahn
Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Mistrz Zen Seung Sahn
Re: Cytaty nauczycieli
[center]„Jeść w celu praktyki zazen, spać w celu praktyki zazen. Znaczy to, że jedzenie i spanie także są częścią zazen.”[/center]
[center][/center]
[center]„Kiedy w czasie zazen myślisz o zarabianiu na życie, zaczynasz mówić rzeczy typu: "Praca jest także Zen, siedzenie także jest Zen" i w końcu przestajesz siedzieć w zazen. Z drugiej strony jeśli mówisz, że tylko zazen jest ważne, zaczynasz myśleć, że tylko zazen jest zazen, a wszystko inne nie ma nic wspólnego z zazen.”[/center]
[center]--Kôdô Sawaki Roshi[/center]
[center][/center]
[center]„Kiedy w czasie zazen myślisz o zarabianiu na życie, zaczynasz mówić rzeczy typu: "Praca jest także Zen, siedzenie także jest Zen" i w końcu przestajesz siedzieć w zazen. Z drugiej strony jeśli mówisz, że tylko zazen jest ważne, zaczynasz myśleć, że tylko zazen jest zazen, a wszystko inne nie ma nic wspólnego z zazen.”[/center]
[center]--Kôdô Sawaki Roshi[/center]