klawisz20 pisze:państwa najwyraźniej to, co napisałem zabrzmiało zbyt enigmatycznie dla niektórych. Chcę powiedzieć, że jest rzeczą niemożliwą wykonanie tak zaawansowanej techniki, która tradycyjnie uczona jest po nyndro i szine.
I znów masz błędne informacje. Z tego co ja wiem (od osób które były na tym kursie), kiedy Czcigodny Tenga Rinpocze nauczał Poła w Grabniku w 2007, nie było wymogu ukończenia Nyndro, aby móc uczestniczyć w tym kursie.
Bo to jest w gruncie rzeczy praktyka, która jest prezentem dla zwykłych ludzi. Zaawansowani jogini mogliby i bez kursu poła wysłać świadomość do Dełaczien. 90% pracy wykonują za nas lamowie z linii przekazu, których prosimy o pomoc.
(Odwołując się, do Twojej sportowej alegorii: Nawet osoba sparaliżowana może skakać ze spadochronem, jeśli jest przypięta do profesjonalnego spadochroniarza w tak zwanym tandemie. Nawet osoby niepełnosprawne mogą zdobyć Kilimandżaro z pomocą profesjonalnej ekipy alpinistów.)
Warunkiem zadziałania praktyki poła w momencie śmierci, jest dotrzymania samaja, i niezachwiane zaufanie do swojego Lamy. W wadźrajanie to przecież podstawa. Jest całe mnóstwo klasycznych historii na ten temat.
Lamowie w przeciwnym razie uczyliby tylko powa, bo po co tracić czas skoro można dać trochę kasy, zrobić kurs i pójść na wódeczkę
Przecież takie postępowanie byłoby głupotą z uwagi na 1) złamania związku z linią przekazu 2) złamania ślubowań Bodhistawy. Pozatym udanie się do Dełaczien nie jest równoznaczne z oświeceniem, i zapewniam że uczniowie Lamy Ole to wiedzą od niego. I Lama Ole mówi, że po kursie dobrze jest Poła co jakiś czas powtarzać.
Tenga Rimpocze jest niekwestionowanym Mistrzem w Jogach Naropy ale z tego co zauważyłem dla zmarłych wykonuje się inne praktyki wg jego zaleceń a samo powa ma znaczenie gdy jesteśmy przy osobie umierającej, bo jak mówi Lama Rinchen "...taki jest jej sens" a spędzając tyle czasu co on w tak doborowym towarzystwie w Katmandu z pewnością wie, co mówi.
A co w takim razie ż tą klasyczną historią:
The potency of the Karmapa mantra as described by Lama Surya Das in Auspicious Tales of HH the 16th Karmapa Rangjung Rigpe Dorje:
One day the head of a nomadic household in desolate, windswept northern Tibet passed away. In such a sparsely inhabited region it was rare to find monasteries and lamas to perform Buddhist funeral rites, so the family wondered what to do. Then they happened to notice a ragged individual travelling on foot who appeared as if he could be either an itinerant yogi or a beggar, so they went to inquire.
The mendicant turned out to be, in fact, a lama. The grieving family requested his ministrations for the deceased, and he complied.
When he reached the man's deathbed and began his incantations, the family respectfully requested the lama to perform phowa (consciousness transference). The lama, however, said: "I am just a poor, unlettered practitioner of the Buddha's teachings; I have not mastered that esoteric practice. But I do have one positive quality, infinite faith in the living Buddha, named Lama Karmapa; he is like the great gate to Dewachen (a transcendent paradise from which evolution on the path of enlightenment is said to be more easily assured). His name is the magic password to that fabulous spiritual domain."
Then he began reciting again and again the powerful name-mantra, "Karmapa Khyenno!"
"Karmapa Khyenno, Karmapa Khyenno," he intoned loudly, again and again.
After each and every rosary of one hundred and eight fervent recitations, he would then hit the corpse with his mala, or prayer beads, commanding that, in the name of the Buddha Karmapa, the spirit of the deceased be reborn in Dewachen.
After some time, everyone noticed that the signs of successful consciousness transference began to appear. Hair fell from the top of the corpse's head, there was a pleasant fragrance in the air, and a large bump appeared at the crown aperture where the subtle consciousness of the deceased departed for the other world.
Everyone present rejoiced, and gratefully thanked the mendicant lama. All began to faithfully practice the mantra of the Karmapa, praying to realize the great freedom and bliss of Dewachen in this very lifetime.
The travelling lama soon continued on his journey. One day he heard that the omniscient Karmapa was visiting south Tibet, so he determined to go and meet him and pay his respects.
Upon finally reaching his destination, the first thing the clairvoyant Karmapa said to him was: "That was a difficult phowa we performed up there in the north, wasn't it?" The Karmapa laughed, hitting the other lama with his mala.
http://www.khandro.net/Karmapa_BMI.htm
Z tego właśnie wzgledu Szamar powiedział to, co powiedział a Ole dobrze wie, czego tak naprawdę uczy ale mija się z prawdą i to celowo z nieznanego mi powodu
Szamar Rinpocze przy każdej okazji powtarza, że bardzo docenia przekazywanie praktyki poła przez Lamę Ole i że faktycznie medytujący mają wtedy widzialne znaki powodzenia i to bardzo dobrze , bo ich zaufanie rośnie: