Tantra Matki

dyskusje i rozmowy

Moderator: kunzang

Awatar użytkownika
atomuse
Posty: 2817
Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu

Tantra Matki

Nieprzeczytany post autor: atomuse »

wątek wydzielony z: moja medytacja - przez kunzanga
kunzang pisze:W yungdrung bon /buddyzm tybetański/ mamy w ramach tantry matki praktykę, która może wywołać jako efekt uboczny taki stan.
A co to za praktyka?
Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12729
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: zantyr

Re: Tantra Matki

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
atomuse pisze:A co to za praktyka?
Jedna z trzech praktyk ''Podnoszenia'' - ''Podnoszenie miejsca''. Wyjaśnienia tyczące się tej praktyki, możesz uzyskać u Tenzina Wangyala Rinpocze, lub innych kompetentnych nauczycieli yungdrung bon.

Pozdrawiam
kunzang
.
dane :580:
Awatar użytkownika
atomuse
Posty: 2817
Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu

Re: Tantra Matki

Nieprzeczytany post autor: atomuse »

kunzang pisze:Jedna z trzech praktyk ''Podnoszenia'' - ''Podnoszenie miejsca''
A dwie pozostale praktyki z tych trzech, jaka nosza nazwe?
Zalicza sie te praktyki do jakiegos specjalnego cyklu, czy sa to jakies odrebne praktyki w tantrze matki?
Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12729
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: zantyr

Re: Tantra Matki

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
atomuse pisze:A dwie pozostale praktyki z tych trzech, jaka nosza nazwe?
''Podnoszenie ciała'' i ''Podnoszenie umysłu''.
atomuse pisze:Zalicza sie te praktyki do jakiegos specjalnego cyklu, czy sa to jakies odrebne praktyki w tantrze matki?
Tantra matki to cykl tantryczny /którego owocem jest naturalny stan/ i w ramach tego cyklu przechodzi się przez te praktyki.
O tej tantrze możesz poczytać tutaj: Tantra Matki

Pozdrawiam
kunzang
.
dane :580:
Awatar użytkownika
Marku
Posty: 110
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 20:45
Lokalizacja: Poznań

Re: Tantra Matki

Nieprzeczytany post autor: Marku »

kunzang pisze:Tantra matki to cykl tantryczny /którego owocem jest naturalny stan/ i w ramach tego cyklu przechodzi się przez te praktyki.
O tej tantrze możesz poczytać tutaj: Tantra Matki
A do której części Tantry Matki odnosi się joga Tsa Lung ?

Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12729
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: zantyr

Re: Tantra Matki

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
Marku pisze:A do której części Tantry Matki odnosi się joga Tsa Lung ?
Marco Alejandro Chaoul pisze: Celowość użycia Środków, poświecone głównie kanałom i witalnemu oddechowi, co odpowiada “sferze elementów” (Cziang łai tigle; Byung ba’i thig le)
Pozdrawiam
kunzang
Awatar użytkownika
atomuse
Posty: 2817
Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu

Re: Tantra Matki

Nieprzeczytany post autor: atomuse »

Widze, ze troche niefortunnie zadalam swoje pytanie, wiec sformuluje je inaczej:

Do ktorej czesci Tantry Matki odnosza sie te 3 praktyki "Podnoszenia"?
(Jesli odpowiedz jest w podanym tekscie, to przepraszam za zawracanie glowy, doczytam).

Z cyklem chodzilo mi po prostu o cos takiego, jak np. "6 jog Naropy". Taki maly cykielek wewnatrz wiekszego cyklu ;)
Awatar użytkownika
kunzang
Admin
Posty: 12729
Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: zantyr

Re: Tantra Matki

Nieprzeczytany post autor: kunzang »

Witam
atomuse pisze:Do ktorej czesci Tantry Matki odnosza sie te 3 praktyki "Podnoszenia"?
(Jesli odpowiedz jest w podanym tekscie, to przepraszam za zawracanie glowy, doczytam).
To się odnosi do innego cykielku, niż ten mały cykielek jak ów odpowiednik sześću jog naropy w tantrze matki - przedstawiony poniżej - i jest to cykielek praktyk wstępnych tantry matki, który zawiera w sobie trzy podniesienia - w tantrze matki nie ma praktyki szine, te praktyki są jej odpowiednikiem i są jedną z praktyk nyndro tej tantry.
atomuse pisze:Z cyklem chodzilo mi po prostu o cos takiego, jak np. "6 jog Naropy". Taki maly cykielek wewnatrz wiekszego cyklu ;)
Tak :)
To jest to:
Marco Alejandro Chaoul pisze: II . Sześć części Ścieżki:



Ścieżka Nagromadzenia (Tsonlam; Tshogs lam) (rozdział 15).

Ścieżka Zjednoczenia (Dziurlam; sByor lam) (rozdział 16).

Ścieżka Widzenia (Tonglam; Thong lam) (rozdział 17).

Ścieżka Medytacji (Comlam; sCom lam) (rozdziały od 18 do 22).

Ścieżka medytacji zawiera sześć metod lub “sześć zasad celowości” (lam kier drug; lam khyer drug), które “jedynie z niewielkimi trudnościami są porównywalne do Sześciu Dharm Naropy.”36

Te sześć zasad celowości to:

Celowość użycia Środków, poświecone głównie kanałom i witalnemu oddechowi, co odpowiada “sferze elementów” (Cziang łai tigle; Byung ba’i thig le) (rozdział 18).

Celowość użycia Śnienia (Milam; rMi lam) co odpowiada “sferze braku jaźni” (Dani tigle; bDag Nyid thig le) (rozdział 19).

Celowość użycia Strachu, jest to praktyka czie lub praktyka przerażających miejsc (nien sa lam; gnyan sa lam) co odpowiada “sferze nagromadzenia” (Tsog ki tigle; Tshogs gyi thig le) (rozdział 20).

Celowości użycia Projekcji (poła; ‘pho ba) co odpowiada “sferze osiągnięcia” (drugpa tigle; Grub bpa’i thig le) (rozdział 21).

Celowość użycia Śmierci która wyjaśnia stan przejściowy po śmierci (bardo; bar do) co odpowiada “sferze spoczywania” (Neki tigle; gNas gyi thig le) do czego brakuje komentarza od czasu powtórnego odkrycia Guru Nontse.

Celowość użycia Snu (Nipa lamkier; gnyid pa lam khyer) co odpowiada “sferze przejrzystości” (Salła tigle; gSsal ba’i thig le) (rozdział 22).


Niektóre z tych sześciu metod odpowiadają tym pochodzącym od Naropy inne nie, czie nie jest częścią sześciu Dharm Naropy.37

Ścieżka Wolności (Tarlam; Thar Lam) (rozdział 23).

Ścieżka Dojrzewania i Wyzwolenia (Minrolam; Min grol lam) (rozdziały 24 i 25).

Sześć części Ścieżki Medytacji są również drugą z siedmiu podstaw (sa, bhumi) Ścieżki Bodhisattwy, gdzie ścieżka widzenia jest pierwszą, ścieżka wolności ósmą, ścieżka dojrzewania dziewiątą a ścieżka wyzwolenia dziesiątą.

III. Sześć części Owocu38

Owoc Doskonałości (Czogre; mChog ‘bras).

Owoc Znaczenia (Donre; Don ‘bras)

Owoc [Praktyki] w Sesji (Tunre; Thun ‘bras).

Owoc Natury (Nianre;Nyang ‘bras).

Owoc Przestrzeni (Longre; kLong ‘bras).

Owoc Nieistnienia (Medre; Med. ‘bras).
Pozdrawiam
kunzang
.
dane :580:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Buddyzm Bon”