Zen - pierwsze pytania ;)

Wasze pierwsze pytania tyczące się buddyzmu

Moderator: forum e-budda team

viator

Zen - pierwsze pytania ;)

Nieprzeczytany post autor: viator »

Witam wszytkich.

Jest to mój pierwszy post na tym forum, nazywam się Marek i jestem studentem z Trójmiasta. Od ok 2 lat interesuje się buddyzmem. Z początku jego odmianą tybetańską, stąd trafiłem na Związek Diamentowej Drogi Karma Kagyu (Lama Ole). Byłem na paru spotkaniach, jednak po spojrzeniu z większej perspektywy na ośrodek oraz sposób podejścia Ole’go dosyć szybko się zniechęciłem. Mam nadzieje, że nikt z forum nie obrazi się na te słowa, po prostu poczułem, że to nie jest to. Jeśli chodzi o buddyzm tybetański to w mojej okolicy znajduje się tylko jeden w/w ośrodek.

Z drugiej strony był buddyzm Zen, postrzegałem gojednak jako dosyć mocno sformalizowaną odmianę,, która z początku jakoś mi nie odpowiadała. Ale jak widać do wszytskiego trzeba dojrzeć i po przekopaniu internetu w poszukiwaniu materiałów dotyczących Zen i po własnych przemyśleniach, doszedłem do wniosku, że to chyba jest właśnie to czego tak naprawdę poszukiwałem. Oczywiście w związku z tym pojawiło się u mnie mnóstwo pytań, stąd mój post.

W trójmieście istnieją dwa ośrodki Zen (Zen Kannon oraz Zen Kwan Um) wiem, że jeden prowadzony jest w tradycji koreańskiej, drugi – japońskiej, poczytałem trochę materiałów (zdecydowanie więc jest ich dostępnych po stronie Kwan Um) i dostrzegam trochę różnic, jednak mimo wszytsko bardzo proszę by ktoś lepiej zorientowany mógł powiedzieć coś na temat zasadniczych różnic pomiędzy tymi szkołami, przede wszytskim na co kładzie się największy nacisk (zazen, pokłony, śpiewy..), atmosfere w ośrodku ;), ogólnie tak, żeby mi laikowi – było łatwiej zdobyte informacje uporządkować ;)

Pozdrawiam serdecznie!
Marek
Awatar użytkownika
Ryu
ex Global Moderator
Tradycja: Theravāda

Re: Zen - pierwsze pytania ;)

Nieprzeczytany post autor: Ryu »