Świątynia w Polsce vs Chiny
Moderator: forum e-budda team
Świątynia w Polsce vs Chiny
Witam. Moje pierwsze pytanie na tym forum. Jak ktoś nie obserowal wątku o nowo zarejestrowanych to już wyjaśniam. wyjechałem z Polski w 2004. Wtedy nie śnilo mi się o Buddyzmie. Po wielu zmian miejsc zamieszkania osiadlem w Chinach. zainteresowalem się Buddyzmem i chciał bym się dowiedzieć jak wygląda świątynia buddyjska w Polsce. w zamian za to opiszę tutejsze świątynie Buddyzjskie. To może okazać się cenna wymiana doświadczeń
- GreenTea
- ex Global Moderator
- Posty: 4530
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 22:04
- Płeć: kobieta
- Tradycja: Vajrayana
Re: Świątynia w Polsce vs Chiny
Cześć, 1rado1, ode mnie również witaj na forum
Podejście do buddyzmu na Zachodzie jest nieco inne niż w krajach wschodnich, tutaj nikt nie rodzi się z buddyzmem we krwi, bardziej chyba z chrześcijaństwem Dlatego nie można mówić w Polsce o buddyzmie jako religii mającej wiele klasztorów, czy też świątyń, do których można wejść tak, jak wchodzi się do kościoła. Można natomiast wskazać miejsca praktyki określonych wspólnot, lokowane nierzadko w zwykłych budynkach posiadanych na własność czy wynajmowanych. I takie miejsce należałoby sobie wybrać. Ale od razu zaznaczę, że żadne teoretyczne analizy nie rozstrzygną, która z tych wspólnot byłaby najwłaściwsza w danym momencie. Po prostu trzeba sprawdzić, realnie doświadczając praktyki w którejś z nich. Na szczęście jest w czym wybierać.
Na forum podstawowy podział buddyzmu na różne tradycje dostępne w Polsce odzwierciedla podział panelu Dharma/Dhamma, także panelu Buddyzm Info. W tym drugim znajdziesz wątki pozwalające zorientować się w nazwach niektórych wspólnot, czy wręcz linki do ich stron www. W każdej tradycji praktykuje się inaczej, również szkoły należące do danej tradycji mogą znacznie różnić się od siebie w stylu nauczania.
Kontakt ze wspólnotą uznaje się za ważny, wręcz niezbędny, szczególnie wówczas, gdy praktykę dopiero się rozpoczyna. Nie tylko dlatego, że w szkołach buddyjskich przykłada się dużą wagę do przekazu ustnego, również dlatego, że obserwacja innych praktykujących bardzo pomaga w praktyce własnej, no i nigdy nie wiadomo, czy praktykujemy zgodnie z wymogiem nauczyciela, czy nie odjechaliśmy za bardzo w swoją własną stronę. I tutaj taki mój dodatkowy wtręt do wcześniejszych wyjaśnień, czym jest Sanga. W popularniejszej wersji używanej na co dzień słowo to oznacza po prostu grupę praktykujących w ramach jednej szkoły i pod kierunkiem tych samych nauczycieli. Natomiast znaczenie Sangi jako Klejnotu jest ogólniejsze i odnosi się do całej społeczności praktykujących, dzięki której określony przekaz nauk buddyjskich udało się utrzymać przez wieki aż do dzisiaj.
To tyle ode mnie na początek
Pozdrawiam, gt
Podejście do buddyzmu na Zachodzie jest nieco inne niż w krajach wschodnich, tutaj nikt nie rodzi się z buddyzmem we krwi, bardziej chyba z chrześcijaństwem Dlatego nie można mówić w Polsce o buddyzmie jako religii mającej wiele klasztorów, czy też świątyń, do których można wejść tak, jak wchodzi się do kościoła. Można natomiast wskazać miejsca praktyki określonych wspólnot, lokowane nierzadko w zwykłych budynkach posiadanych na własność czy wynajmowanych. I takie miejsce należałoby sobie wybrać. Ale od razu zaznaczę, że żadne teoretyczne analizy nie rozstrzygną, która z tych wspólnot byłaby najwłaściwsza w danym momencie. Po prostu trzeba sprawdzić, realnie doświadczając praktyki w którejś z nich. Na szczęście jest w czym wybierać.
Na forum podstawowy podział buddyzmu na różne tradycje dostępne w Polsce odzwierciedla podział panelu Dharma/Dhamma, także panelu Buddyzm Info. W tym drugim znajdziesz wątki pozwalające zorientować się w nazwach niektórych wspólnot, czy wręcz linki do ich stron www. W każdej tradycji praktykuje się inaczej, również szkoły należące do danej tradycji mogą znacznie różnić się od siebie w stylu nauczania.
Kontakt ze wspólnotą uznaje się za ważny, wręcz niezbędny, szczególnie wówczas, gdy praktykę dopiero się rozpoczyna. Nie tylko dlatego, że w szkołach buddyjskich przykłada się dużą wagę do przekazu ustnego, również dlatego, że obserwacja innych praktykujących bardzo pomaga w praktyce własnej, no i nigdy nie wiadomo, czy praktykujemy zgodnie z wymogiem nauczyciela, czy nie odjechaliśmy za bardzo w swoją własną stronę. I tutaj taki mój dodatkowy wtręt do wcześniejszych wyjaśnień, czym jest Sanga. W popularniejszej wersji używanej na co dzień słowo to oznacza po prostu grupę praktykujących w ramach jednej szkoły i pod kierunkiem tych samych nauczycieli. Natomiast znaczenie Sangi jako Klejnotu jest ogólniejsze i odnosi się do całej społeczności praktykujących, dzięki której określony przekaz nauk buddyjskich udało się utrzymać przez wieki aż do dzisiaj.
To tyle ode mnie na początek
Pozdrawiam, gt
Re: Świątynia w Polsce vs Chiny
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Jestem aktualnie wycieczce. Moi chińscy znajomi zabrali mnie do świątyni w górach i parę żeczy mi pokazali. znów mi się udało.Jak wrócimy. to wszystko opiszę. Mam kilka pytań ale z telefonu to nie bardzo.GreenTea pisze: ↑śr sie 19, 2020 20:22 Cześć, 1rado1, ode mnie również witaj na forum
Podejście do buddyzmu na Zachodzie jest nieco inne niż w krajach wschodnich, tutaj nikt nie rodzi się z buddyzmem we krwi, bardziej chyba z chrześcijaństwem Dlatego nie można mówić w Polsce o buddyzmie jako religii mającej wiele klasztorów, czy też świątyń, do których można wejść tak, jak wchodzi się do kościoła. Można natomiast wskazać miejsca praktyki określonych wspólnot, lokowane nierzadko w zwykłych budynkach posiadanych na własność czy wynajmowanych. I takie miejsce należałoby sobie wybrać. Ale od razu zaznaczę, że żadne teoretyczne analizy nie rozstrzygną, która z tych wspólnot byłaby najwłaściwsza w danym momencie. Po prostu trzeba sprawdzić, realnie doświadczając praktyki w którejś z nich. Na szczęście jest w czym wybierać.
Na forum podstawowy podział buddyzmu na różne tradycje dostępne w Polsce odzwierciedla podział panelu Dharma/Dhamma, także panelu Buddyzm Info. W tym drugim znajdziesz wątki pozwalające zorientować się w nazwach niektórych wspólnot, czy wręcz linki do ich stron www. W każdej tradycji praktykuje się inaczej, również szkoły należące do danej tradycji mogą znacznie różnić się od siebie w stylu nauczania.
Kontakt ze wspólnotą uznaje się za ważny, wręcz niezbędny, szczególnie wówczas, gdy praktykę dopiero się rozpoczyna. Nie tylko dlatego, że w szkołach buddyjskich przykłada się dużą wagę do przekazu ustnego, również dlatego, że obserwacja innych praktykujących bardzo pomaga w praktyce własnej, no i nigdy nie wiadomo, czy praktykujemy zgodnie z wymogiem nauczyciela, czy nie odjechaliśmy za bardzo w swoją własną stronę. I tutaj taki mój dodatkowy wtręt do wcześniejszych wyjaśnień, czym jest Sanga. W popularniejszej wersji używanej na co dzień słowo to oznacza po prostu grupę praktykujących w ramach jednej szkoły i pod kierunkiem tych samych nauczycieli. Natomiast znaczenie Sangi jako Klejnotu jest ogólniejsze i odnosi się do całej społeczności praktykujących, dzięki której określony przekaz nauk buddyjskich udało się utrzymać przez wieki aż do dzisiaj.
To tyle ode mnie na początek
Pozdrawiam, gt
pozdrawiam. serdecznie