Karma Kagyu a Karma Kamstang

dyskusje i rozmowy
Ronald
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 02, 2021 14:22
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Karma Kagyu

Karma Kagyu a Karma Kamstang

Nieprzeczytany post autor: Ronald »

Z racji tego że jestem nowy w Karma Kagyu dopiero teraz odkryłem cała historie z kontrowersjami na temat VIII karmapy. Jak mają sie sprawy w 2021 odnośnie podziału lini Karma Kagyu? Czy Karmapa Taje Dordze ma jakies swoje klasztory w Tybecie czy tylko zajmuje się świeckimi ośrodkami? Czy uczniowe mogą „przepływać” między tymi podzielonymi liniami przekazu w Tybecie czy pałają pewna niechęcią do siebie?

Napewno nie mam zamiaru rozdrapywać starych ran odnośnie tego konfliktu, poprostu doznałem wczoraj szoku ze w tak pokojowej „religii” dzieją się takie rzeczy i chce poznać racje obydwu stron.
Awatar użytkownika
dharmozjad
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 11, 2012 16:03
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Theravada, Vipassana

Re: Karma Kagyu a Karma Kamstang

Nieprzeczytany post autor: dharmozjad »

Hej Ronald. Witaj na forum :namaste:
Na pewno zabiorą tu głos bardziej kompetentne ode mnie osoby, ja tylko sprostuję, że chodzi Ci chyba o XVII Karmapę, a nie o VIII?
Jak się dokładnie mają sprawy w 2021 roku nie wiem, natomiast w Tybecie klasztory mają w tej chwili chyba tylko Chińczycy :zdegustowany:
Wikipedia podaje takie info:
W październiku 2018 obydwaj kandydaci do tytułu Karmapy, Ogjen Trinlej Dordże i Trinlej Taje Dordże, spotkali się po raz pierwszy we Francji i wystosowali wspólny list, w którym wyrażają pragnienie załagodzenia podziału w szkole Karma Kagyu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrower ... II_Karmapy
Więc chyba nie "pałają do siebie niechęcią"?
A co do "pokojowej religii" - to mit. Pokojowe mogą być nauki - Buddy, czy Jezusa, natomiast zorganizowane religie, to ludzie i ich emocje, więc różnie z tym bywa. Poczytaj zresztą na tym forum (np. o prześladowaniach muzułmanów w Birmie, itd.)
Pozdrawiam!
:)
Obrazek
Ronald
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 02, 2021 14:22